خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مدیران ادارات همدان ازمشارکت بانوان در اجرای برنامه‌ها کمک بگیرند

مهر | استان‌ها | پنجشنبه، 02 اسفند 1397 - 11:16
همدان - معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان بابیان اینکه باید به دنبال مشارکت بیشتر بانوان در اجرای برنامه ها باشیم، گفت: مدیران باید از مشارکت بانوان در اجرای برنامه‌ها کمک بگیرند.
بانوان،خانواده،جامعه،همدان،حوزه،توجه،برنامه،استان،زن،اجتماعي ...

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی آزادبخت صبح پنج شنبه در کارگروه بانوان و خانواده استان همدان با معرفی ربیعه علی محمدی در سمت مشاور استاندار و مدیرکل بانوان و خانواده استانداری همدان و پروانه رسولی فرخ به عنوان معاون مدیرکل بانوان بیان کرد: علت انتخاب نامبردگان به دلیل تغییر و تحولی است که بنا داریم در حوزه بانوان به وجود آوریم.
وی با بیان اینکه بانوان به عنوان قشری تاثیرگذار که در جامعه مغفول مانده و کمتر مورد توجه قرار گرفته اند نیازمند توجه هستند، گفت: ۵۰ درصد جمعیت جامعه را بانوان به خود اختصاص می دهند.
وی بابیان اینکه از توانایی ها و ظرفیتی که در این حوزه مطرح است استفاده نشده است؛ به سخنان معاون اول رئیس جمهور در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و هیئت اندیشه ورز استان همدان اشاره کرد و بیان داشت: هر کجا کار را به بانوان سپردیم از آقایان بهتر ظاهر شدند کمااینکه بنده براساس تجربه عینی خود به این نتیجه رسیده ام.
آزادبخت بابیان اینکه بانوان در مقوله سبک زندگی اسلامی خانواده جایگاه بسیار مهمی دارند، گفت: دستگاه اجرایی استان همدان باید در برگزاری برنامه های فرهنگی و اجتماعی به مناسبت روز زن نهایت همکاری و توجه را داشته باشند و مدیران همدانی از مشارکت بانوان در اجرای برنامه‌ها کمک بگیرند.
وی با بیان اینکه باید به دنبال مشارکت بیشتر بانوان در برنامه ها و مسائل مختلف جامعه باشیم تا این قشر بزرگ و تاثیرگذار در امورات جامعه مشارکت بیشتری داشته باشند، گفت: ادارات و دستگاه‌های اجرایی باید به نحو شایسته و درست از بانوان تقدیر داشته باشند.
مدیرکل بانوان و خانواده استانداری همدان نیز با بیان اینکه هدفمان نشاط زن در جامعه است، گفت: بانوان بانشاط باعث شکل گیری خانواده و اجتماعی بانشاط خواهند شد و پیرو آن خلاقیت، نوآوری و پویایی را شاهد خواهیم بود.
ربیعه علیمحمدی با بیا ن اینکه امیدوارم بتوانیم با تمام قدرت برای بهبود کیفیت زندگی بانوان استان تلاش کنیم، تاکید کرد: در حوزه بانوان موضوعی که بسیار دارای اهمیت است بحث سلامت روحی و روانی بانوان در محیط کار است.
مدیر کل بانوان و خانواده استانداری همدان بابیان اینکه اگر زنان از امنیت روانی و احساس احترام برخوردار نباشند، شاهد مشکلاتی خواهیم بود که نه تنها به بانوان بلکه به خانواده ها و دیگر اعضای جامعه نیز آسیب خواهد رساند، گفت: افزایش سطح سواد بانوان در حوزه های علمی، فرهنگی، هنری و اجتماعی نکته ای است که باید مورد توجه مدیران کل قرار گرفته و از تبعیض های جنسیتی در حوزه اداری و اجرایی به جهت بکارگیری بانوان پرهیز شود.
وی با بیان اینکه اگر فضای مساعدی برای رشد اجتماعی و شغلی بانوان به وجود بیاوریم منجر به ایجاد آرامش در خانواده ها و جامعه خواهد شد، مطرح کرد: باید برای بانوان برنامه ای همه جانبه در نظر گرفته شود و از ظرفیت های موجود در دانشگاه ها برای بانوان بهره بریم.
وی در ادامه افزود: باید برنامه های بزرگداشت هفته زن گسترده تر از گذشته برگزار و در ادارات به مناسبت هفته زن برنامه هایی خاص و متمایز پیش بینی شود در کنار جشن ها و مراسمی که برگزار می شود مباحث فرهنگی مرتبط به بانوان هم مورد توجه قرار گیرد و مطرح شود.
وی با اشاره به اینکه بانوان ماخوذ به حیا و عفیف هستند، افزود: درراستای تحقق موضوعات مورد بحث به حمایت مردان توانمند نیاز داریم.
وی با بیان اینکه حوزه امور بانوان استان به دنبال تعامل و همکاری امور بانوان همه دستگاه هاست، گفت: استفاده از بانوان توانمند در پست‌های مدیریتی یک مطالبه است که باید در ادارات مورد توجه قرار گیرد.