محسن هاشمی و کرباسچی چه نقشی در حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه آزاد دارند؟
باشگاه خبرنگاران
|
یادداشت
|
چهارشنبه، 19 دی 1397 - 18:34
در حال حاضر محسن هاشمی و غلامحسین کرباسچی باید برای قصور و تقصیرهای خود در ماجرای تلخ سانحه اتوبوس دانشگاه به افکار عمومی پاسخگو باشند.

خلاصه خبر
به گزارش، در روزهای گذشته حادثه دلخراش سقوط اتوبوس دانشجویان دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات، به فوت ۱۰ نفر و مجروحیت ۲۶ نفر منجر شد.از همان ساعات اولیه انتشار خبر واژگونی اتوبوس دانشجویان، در حالیکه عواطف عمومی جریحه دار شده و خانوادههای بسیاری داغدار عزیزان و فرزندان خود شده و بسیاری دیگر پیگیر وضعیت و روند درمان مجروحان و مصدومان این حادثه بودند، جریان سیاسی خاص و رسانههای وابسته به این جریان در تدارک سیاسی و جناحی کردن این ماجرای غمانگیز و تاسفبار درآمدند تا طبق معمول از خون قربانیان این حادثه پلی به مطامع سیاسی خود بزنند.
ساخت واحد دانشگاهی در ارتفاع ۱۸۰۰ متری!
۲- واحد علوم و تحقیقات در سال ۱۳۷۶ به منطقه حصارک تهران (مکان فعلی دانشگاه در ارتفاع بیش از ۱۸۰۰ متری)!
این دانشگاه در ارتفاع بالای ۱۸۰۰ متر ساخته شده که در اختیارمنابع ملی بود و قانونا ساخت و سازدر آنجا غیرمجاز محسوب میشد.
خرم در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: «طبق طرحی که ارائه دادیم قرار شد مسوولیت سبز کردن ارتفاع ۱۸۰۰ متری در مناطق ۱ و ۲ و ۴ و ارتفاع ۱۴۰۰ متری در منطقه ۵ را انجام دهیم که دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات نیز در این محدوده قرار داشت.
«حادثه واژگونی اتوبوس در دانشگاه آزاد و جانباختن هشت جوان دانشجو و دو نفر دیگر و زخمیشدن ۲۶ نفر همه و به ویژه خانوادههای آنها را سوگوار و گرفتار کرد.
۷- «محسن هاشمی» - مهر ۹۳- در سمت معاون عمران و توسعه واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد در مصاحبهای با اشاره به اینکه ساختمانهای واقع در واحد علوم و تحقیقات در ارتفاع قرار دارد که پایینترین نقطه آن در ارتفاع هزارو ۶۰۰ متری و بالاترین نقطه آن در ارتفاع ۲ هزار متری واقع است، گفته بود: «بین بالاترین و پایینترین منطقه حدود ۴۰۰ متر اختلاف ارتفاع وجود دارد و طول خیابانها نیز به ۷ کیلومتر میرسد که اکنون با اتوبوس بین سایتهای موجود سرویسدهی میشود.»
تله کابین برای هتل بود نه دانشگاه!
وی علیرغم تاکید بر افتتاح تله کابین واحد علوم و تحقیقات در زمستان سال ۹۴، افتتاح تله کابین را صرفاً با هدف صرفه جویی در سوخت و زمان و کاهش هزینهها معرفی میکند و در این مصاحبه هیچ اشارهای به ارتباط تله کابین و افزایش ایمنی مسیرهای دانشگاه نمیشود.
آنهم به خاطر تله کابینی که با شکایت کیفری یک سازمان متولی منابع طبیعی و ایرادات فنی متوقف است.
البته انتقال ۴۰ هزار دانشجو با تله کابین غیرممکن است».
همچنین در روزهای اخیر «محمد مهدی طهرانچی» رئیس دانشگاه آزاد با غیر کارشناسی خواندن طرح تله کابین گفته بود: «برخی درباره تله کابین حرفهایی میزنند که به دور از عقل است.
در حال حاضر نمیخواهم به بحث تله کابین ورود کنم.
واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد با تصمیم اشتباه غلامحسین کرباسچی-شهردار وقت تهران و مدیران وقت دانشگاه آزاد در سال ۷۶ بدون توجه به ابتدائیات اصول ایمنی در ساخت و ساز، در ارتفاع بیش از ۱۸۰۰ متری بنا شد.
در حال حاضر محسن هاشمی و غلامحسین کرباسچی باید برای قصور و تقصیرهای خود در ماجرای تلخ سانحه اتوبوس دانشگاه به افکار عمومی پاسخگو باشند.
این طیف با جنجال سازی کاذب در موضوع تله کابین و احساسی کردن فضا و تشویق دانشجویان به انجام اقدامات ساختارشکن، تقلا کرد تا یک حادثه تلخ را به یک مسئله امنیتی و هزینه ساز برای نظام تبدیل کند.
ساخت واحد دانشگاهی در ارتفاع ۱۸۰۰ متری!
۲- واحد علوم و تحقیقات در سال ۱۳۷۶ به منطقه حصارک تهران (مکان فعلی دانشگاه در ارتفاع بیش از ۱۸۰۰ متری)!
این دانشگاه در ارتفاع بالای ۱۸۰۰ متر ساخته شده که در اختیارمنابع ملی بود و قانونا ساخت و سازدر آنجا غیرمجاز محسوب میشد.
خرم در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: «طبق طرحی که ارائه دادیم قرار شد مسوولیت سبز کردن ارتفاع ۱۸۰۰ متری در مناطق ۱ و ۲ و ۴ و ارتفاع ۱۴۰۰ متری در منطقه ۵ را انجام دهیم که دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات نیز در این محدوده قرار داشت.
«حادثه واژگونی اتوبوس در دانشگاه آزاد و جانباختن هشت جوان دانشجو و دو نفر دیگر و زخمیشدن ۲۶ نفر همه و به ویژه خانوادههای آنها را سوگوار و گرفتار کرد.
۷- «محسن هاشمی» - مهر ۹۳- در سمت معاون عمران و توسعه واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد در مصاحبهای با اشاره به اینکه ساختمانهای واقع در واحد علوم و تحقیقات در ارتفاع قرار دارد که پایینترین نقطه آن در ارتفاع هزارو ۶۰۰ متری و بالاترین نقطه آن در ارتفاع ۲ هزار متری واقع است، گفته بود: «بین بالاترین و پایینترین منطقه حدود ۴۰۰ متر اختلاف ارتفاع وجود دارد و طول خیابانها نیز به ۷ کیلومتر میرسد که اکنون با اتوبوس بین سایتهای موجود سرویسدهی میشود.»
تله کابین برای هتل بود نه دانشگاه!
وی علیرغم تاکید بر افتتاح تله کابین واحد علوم و تحقیقات در زمستان سال ۹۴، افتتاح تله کابین را صرفاً با هدف صرفه جویی در سوخت و زمان و کاهش هزینهها معرفی میکند و در این مصاحبه هیچ اشارهای به ارتباط تله کابین و افزایش ایمنی مسیرهای دانشگاه نمیشود.
آنهم به خاطر تله کابینی که با شکایت کیفری یک سازمان متولی منابع طبیعی و ایرادات فنی متوقف است.
البته انتقال ۴۰ هزار دانشجو با تله کابین غیرممکن است».
همچنین در روزهای اخیر «محمد مهدی طهرانچی» رئیس دانشگاه آزاد با غیر کارشناسی خواندن طرح تله کابین گفته بود: «برخی درباره تله کابین حرفهایی میزنند که به دور از عقل است.
در حال حاضر نمیخواهم به بحث تله کابین ورود کنم.
واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد با تصمیم اشتباه غلامحسین کرباسچی-شهردار وقت تهران و مدیران وقت دانشگاه آزاد در سال ۷۶ بدون توجه به ابتدائیات اصول ایمنی در ساخت و ساز، در ارتفاع بیش از ۱۸۰۰ متری بنا شد.
در حال حاضر محسن هاشمی و غلامحسین کرباسچی باید برای قصور و تقصیرهای خود در ماجرای تلخ سانحه اتوبوس دانشگاه به افکار عمومی پاسخگو باشند.
این طیف با جنجال سازی کاذب در موضوع تله کابین و احساسی کردن فضا و تشویق دانشجویان به انجام اقدامات ساختارشکن، تقلا کرد تا یک حادثه تلخ را به یک مسئله امنیتی و هزینه ساز برای نظام تبدیل کند.