خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

متخصصین شهریار در برابر حوادث طبیعی راه های کارشناسی شده دارند

مهر | استان‌ها | پنجشنبه، 02 اسفند 1397 - 10:30
شهریار- فرماندار شهریار گفت: متخصصین شهریار در برابر حوادث طبیعی راه های کارشناسی شده دارند.
مهندسان،نظام،كشور،طاهري،مهندسي،حوزه،موضوع،توجه،اسلامي،باغستا ...

به گزارش خبرنگار مهر، نورالله طاهری شامگاه چهارشنبه در مراسم گرامیداشت روز مهندس که توسط سازمان نظام مهندسی غرب استان تهران و با حضور محمد محمودی شاه نشین نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس، امام جمعه و اعضای شورای اسلامی شهر باغستان و اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی در شهر باغستان برگزار شده بود نقش و جایگاه مهندسان در کشور را بسیار ارزشمند دانست.
طاهری در ادامه افزود: امروز کشور ما با ۴۵ حوادث طبیعی محسوس مانند زلزله، طوفان، آتش سوزی، سیل و...
روبرو است پس فعل و انفعالات در طبیعت وجود دارد و این ما هستیم که باید مقاومت خود را در بلایای طبیعی افزایش دهیم و این کار متخصصین است و اگر مسئولانانه به این موضوع توجه داشته باشند قطعا کار خود را به خوبی پیش خواهند برد و گاهی عدم توجه محلات شهرها را با بحران مواجه می کند.
وی ادامه داد: شهرستان شهریار مهندسان توانمند و زبده ای دارد که این پتانسیل با پیش بینی و راه کار های کارشناسی شده و اصولی خطرات و آسیب های بخش عمده ای از این حوادث را مدیریت خواهد کرد.
فرماندار شهریار بحث نظارت در مقاوم سازی بناها را یکی از وظایف مهندسان برشمرد وبیان داشت: وظیفه نظارت بر استحکام بناها برعهده مهندسان عزیز است که توجه به این موضوع می تواند سایه بسیاری از خطراتی که جان و مال مردم را تهدید می کند از بین ببرد.
طاهری وجود نیروهای متخصص در تمامی حوزه ها را نیز از ویژگی های خوب این نظام دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران در گام نخست انقلاب تمامی تهاجمات فرهنگی و جنگ های پیدا و پنهان را با استفاده از نخبگان این حوزه ها مدیریت نمود وامروز جنگ اقتصادی نوع دیگری از تهاجم آنها به کشور است که این موضوع نیز با ورود و وجود متخصصان همین حوزه قابل دفاع است و به زودی این مقطع را نیز با موفقیت سپری خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: امروز مقاوم نمودن کشور دست من و شما است و تمامی دستورالعمل ها دراین زمینه موجود است و باید با مطالعه و تحقیق وهماهنگی و هم کاری همه دستگاه ها بتوانیم به اهداف این نظام مهندسی که ساخت اماکن و بناهای ایمن را در دستور کار خود دارد با موفقیت به آن برسیم.