وضعیت موتورسیکلتهای رسوبی شفافسازی شود
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست بر ضرورت اسقاط موتورسیکلتهای رسوبی تاکید کرد و گفت: موتورهای رسوبی سالیان سال است که در پارکینگها انباشته شدهاند و متاسفانه هیچ یک از دستگاههای نظارتی به این موضوع ورود نمیکنند.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست بر ضرورت اسقاط موتورسیکلتهای رسوبی تاکید کرد و گفت: موتورهای رسوبی سالیان سال است که در پارکینگها انباشته شدهاند و متاسفانه هیچ یک از دستگاههای نظارتی به این موضوع ورود نمیکنند.
به گزارش ایسنا، در مورد مصوبه اسقاط 25 هزار موتورسیکلت رسوبی توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، مسعود تجریشی - معاون محیط زیست سازمان حفاظت از محیط زیست، ضمن اشاره به عدم توفیق در اجرای این مصوبه، گفت: اجرا نشدن این مصوبه نشان دهنده آن است که ما نمیتوانیم مسائل را حل کنیم.
وی با اشاره به ضرورت اجرای مصوبه اسقاط موتورسیکلتهای رسوبی توسط ستاد اجرایی فرمان امام، گفت: اگر منفعتی در نگه داشتن موتورسیکلتهای رسوبی وجود ندارد، باید ستاد اجرایی فرمان امام این موضوع را مدیریت کند و موتورهای رسوبی را هر چه سریعتر تعیین تکلیف کند.
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت از محیط زیست ادامه داد: موتورسیکلتهای رسوبی سالیان سال است که در پارکینگها بلا صاحب باقی ماندهاند.
متاسفانه هیچ یک از دستگاههای نظارتی به این موضوع ورود نمیکنند که چرا باید این تعداد بالا از موتورسیکلتهای رسوبی در پارکینگها انباشته شوند.
تجریشی تاکید کرد: باید همه مسائل را به طور شفاف با مردم در میان بگذاریم.
بر اساس گزارشات، 572 هزار موتورسیکلت رسوبی در کشور وجود دارد.
همه میدانند که موتورهای کاربراتوری در هر کیلومتر پیمایش 15 گرم ضربه تولید میکنند.
بنابراین چرا نباید سراغ اسقاط این دستگاههای آلاینده فرسوده برویم؟
وی تاکید کرد: سوال من این است که آیا هیچ راهکاری برای اسقاط موتورسیکلتهای رسوبی وجود ندارد؟
موتورهایی که پارکینگها را پر کرده است و اگر ستاد اجرایی فرمان امام تاکید دارد که در این زمینه هیچ منفعتی ندارد، درخواست میکنیم که هر چه سریعتر برای اسقاط این موتورهای رسوبی وارد عمل شوند.
ادامه دارد...