خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

وظیفه دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور علاوه بر آموزش و پژوهش، خلق فناوری است

فارس | دانش و فناوری | پنجشنبه، 02 اسفند 1397 - 09:42
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: در شرایط کنونی جهان که رقابت‌های سختی بین دانشگاه‌ها جریان دارد، وظیفه دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور ما این است که علاوه بر آموزش و پژوهش، به خلق فناوری بپردازند تا از چرخه رقابت جهانی حذف نشوند.
فناوري،پژوهش،علوم،علمي،منطقه،كشور،جلسات،مراكز،وزارت،آموزش،تو ...

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: در شرایط کنونی جهان که رقابت‌های سختی بین دانشگاه‌ها جریان دارد، وظیفه دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور ما این است که علاوه بر آموزش و پژوهش، به خلق فناوری بپردازند تا از چرخه رقابت جهانی حذف نشوند.
به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در اجلاس شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی منطقه ۸ کشور که به میزبانی دانشگاه هرمزگان برگزار شد، گفت: اجلاس معاونین پژوهش و فناوری در مناطق دهگانه باید به طور منظم و با برنامه تشکیل شود و اعضای این جلسات باید با محتوا و فکر خلاق در نشست‌ها حضور پیدا کنند تا خروجی جلسات به عنوان ایده و سیاست‌های کلی و کلان مناطق در اختیار مجموعه مدیریت وزارت علوم قرار گیرد.
وی افزود: منطقه هشت از جمله مناطقی است که دارای پتانسیل‌های ویژه و خوبی در زمینه‌های مختلف علمی، پژوهشی، فناوری و صنعتی است و لازم است در جلسات این منطقه پیرامون این موضوعات بحث‌های جدی و محتوایی صورت گیرد.
در ادامه شیخی رئیس دانشگاه هرمزگان گفت: دنیای امروز بر پایه علوم و دانش بناشده است و این علوم بر پایه پژوهش و فناوری استوار گردیده و این مهم نیروی محرکه هرگونه توسعه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است.
وی افزود: اگر در سایر کشورهای پیشرفته ما شاهد رشد و توسعه و ترقی هستیم همه مرهون گسترش تحقیقات و فناوری است و در سال‌های اخیر فعالیت‌های خوب و ارزشمندی درزمینه ایجاد و گسترش این ظرفیت در زیست‌بوم پژوهش و فناوری مهیا گردیده و پژوهشگران و محققان ما دریافته‌اند تا خلاقیت و نوآوری را به ثروت و محصول تبدیل نمایند.
دکتر شیخی اظهار امیدواری کرد برگزاری این نشست دستاوردهای لازم را در راه توسعه پژوهش و فناوری به همراه داشته باشد.
گفتنی است این نشست با هدف سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی، کمک به انسجام معاونت‌های پژوهش و فناوری مراکز آموزش عالی منطقه هشت کشور، بررسی برنامه‌ها و سیاست‌های خرد و کلان پژوهش و فناوری، ارتقای سطح علمی کشور، انتقال تجارب، ارتباط نزدیک صف و ستاد و آینده نگری برگزار شد.
انتهای پیام/