خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 04 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

استراتژی‌های رسانه‌ای در زمان بحران چیست؟

ایسنا | استان‌ها | سه شنبه، 06 اسفند 1398 - 14:17
رییس خانه مطبوعات خراسان جنوبی گفت: رسانه‌ها در زمان بحران استراتژی‌هایی را برای افزایش آگاهی جامعه و جلوگیری از تاثیر شایعات بر مردم بکار می‌گیرند.
استراتژي،بحران،ارائه،جنوبي،تاكيد،شايعات،سالاري

ایسنا/خراسان جنوبی رییس خانه مطبوعات خراسان جنوبی گفت: رسانه‌ها در زمان بحران استراتژی‌هایی را برای افزایش آگاهی جامعه و جلوگیری از تاثیر شایعات بر مردم بکار می‌گیرند.
سمانه سالاری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: استراتژی عدم برجسته سازی بحران، از جمله استراتژی‌های رسانه است که در این استراتژی به بحران به عنوان رویداد عادی نگریسته خواهد شد.
وی افزود: در استراتژی قانونی نیز تاکید بر نظر متخصصان و صاحب نظران پیرامون بحران برای جلوگیری از تاثیر شایعات بر مردم است.
رییس خانه مطبوعات خراسان جنوبی بیان کرد: در استراتژی پاسخگویی و جلوگیری از گسترش بحران بر ارائه گزارش‌های خبری حاوی نظرات مسئولان مطلع تاکید می‌شود.
سالاری ادامه داد: در استراتژی روانشناسانه، اطلاع رسانی در خصوص زوایای مختلف انسانی و اهمیت انسانی بحران مورد تاکید و توجه است.
وی افزود: در ستراتژی تسریع در اطلاع رسانی نیز سرعت در اطلاع رسانی با استفاده از تمام ابزارها مورد توجه قرار می‌گیرد.
رییس خانه مطبوعات خراسان جنوبی بیان کرد: در استراتژی روشنگری اجتماعی نیز انعکاس پیام‌ها و مطالبی که اعتماد مردم را جلب کند، مورد تاکید و توجه است.
سالاری خاطرنشان کرد: استراتژی ارائه معنا و تصویری مطلوب نیز به ارائه تصویری معنابخش از جوانب مختلف بحران، ارائه اطلاعات چند رسانه‌ای به شیوه‌ای که نیازهای رسانه‌ای و اطلاعاتی مخاطب را برآورده کند، مد نظر است.
وی یادآور شد: تمام تلاش رسانه برای ارائه اطلاعات مناسب و مطلوب به جامعه و جلوگیری از رسوخ شایعات در مواقع بحرانی است.
انتهای پیام