خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

۲۵ اقامتگاه بوم گردی در شهرستان دره شهر فعال شد

مهر | استان‌ها | پنجشنبه، 02 اسفند 1397 - 09:25
ایلام - مدیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری دره شهر گفت: ۲۵ اقامتگاه بوم گردی در شهرستان دره شهر طی یک سال گذشته فعال شده است.
اقامتگاه،گردي،بوم،گردشگري،شهرستان،دره

سید مجتبی فرهادی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طبیعت زیبا در کنار ظرفیت های گردشگری در روستاهای شهرستان دره شهر باعث شده تا اهالی آن اقدام به راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی کنند.
وی افزود: اقامتگاه های بوم گردی در فضای دلنشین و زیبا لحظه های خوب و به یادماندنی را به گردشگران هدیه کنند.
وی تصریح کرد: در راستای معرفی آیین های سنتی و همچنین توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی، راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی در شهرستان مورد توجه قرار گرفته است.
فرهادی عنوان کرد: در سال گذشته و تا به الان حدود ۲۵ اقامتگاه بوم گردی در شهرستان با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان با اشتغال ۲۵ نفر ایجاد شده است.
مدیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری دره شهر گفت: در شهرستان دره شهر بیش از ۴۰ مکان و اقامتگاه های گردشگری وجود دارد که هر ساله میزبان گردشگرانی از سراسر کشور است.
وی تصریح کرد: توسعه اقامتگاه های بوم گردی در مناطق هدف گردشگری علاوه بر رونق اشتغال زمینه جذب بیشتر گردشگران را فراهم می کند.