خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

بارش نیم متر برف در ارتفاعات گلستان؛ شبی سرد در انتظار گلستانی‌ها

تسنیم | استان‌ها | چهارشنبه، 01 اسفند 1397 - 21:29
معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان گلستان گفت: با نفوذ سامانه سرد و بارشی و کاهش دمای هوا، ارتفاعات استان گلستان سفیدپوش شده و بیش از 50 سانتی متر برف در استان ثبت شده است.
استان،سامانه،برف،گلستان،بارش،سرد

محمدرضا رحمان‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان با اشاره به نفوذ سامانه سرد و بارشی از فردا به استان اظهارداشت: با نفوذ این سامانه از دیروز دمای هوا در استان کاهش یافته و بارش‌ها در مناطق کوهستانی گلستان به صورت برف است.
وی افزود: این سامانه سرد و بارشی از امشب به تدریج از استان گلستان خارج می‌شود اما امشب و فرداصبح مردم استان شبی سرد و دمای زیرصفر درجه را تجربه خواهند کرد.
دما در برخی شهرستان‌ها مانند مراوه‌تپه فرداصبح به 3 درجه زیر صفر خواهد رسید.
معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان گلستان اظهار کرد: در این مدت میزان بارش باران در روستای افراتخته شهرستان علی‌آبادکتول به 25.5 میلیمتر و ارتفاع بارش برف در این روستا به 50 سانتیمتر رسید.
رحمان‌نیا با بیان این که کاهش 7 تا 12 درجه‌ای دما، پدیده مه غلیظ و کاهش قابل ملاحظه دید و بارش برف و کولاک از پیامدهای این سامانه بود، گفت: از امسب این سامانه آسمان استان را ترک می‌کند و هوا از روز شنبه تا یکشنبه پایدار خواهد شد.
معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان گلستان گفت: همچنین در این مدت در درازنو 31 سانتی متر، حاجی آباد کردکوی 20 سانتی‌متر، کیارام گالیکش 15 سانتی‌متر و گلیداغ 10 سانتی‌متر برف گزارش شده است.
انتهای پیام/ ت