خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

حضور اقتصادی ایران در نمایشگاه‌های ترکمنستان ضعیف است

فارس | استان‌ها | چهارشنبه، 01 اسفند 1397 - 19:27
سفیر ایران در ترکمنستان با اشاره به وضعیت نحوه حضور گروه‌های ایرانی در نمایشگاه‌های اقتصادی این کشور گفت: حضور این گروه‌ها ضعیف است و نیاز به تقویت دارد.
تركمنستان،ايران،اقتصادي،اشاره،كشور،بانكي،اظهار،وضعيت،حضور،رايزن

سفیر ایران در ترکمنستان با اشاره به وضعیت نحوه حضور گروه‌های ایرانی در نمایشگاه‌های اقتصادی این کشور گفت: حضور این گروه‌ها ضعیف است و نیاز به تقویت دارد.
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد سید مهدی احمدی عصر امروز در کارگروه اقتصادی خراسان شمالی با اشاره به برخی ظرفیت‌های موجود در کشور اظهار کرد: ترکمنستان بهترین بیمارستان‌ها و تجهیزات را در برخی مراکز به‌ صورت مجتمع ایجاد کرده، اما از داشتن پزشکان حاذق و ماهر بی‌بهره است که باید از کشورهای دیگر این نیاز خود را رفع کند و در همین رابطه، سفر سلامت به هند را اکنون در پیش‌گرفته‌اند.
وی وضع برخی قوانین ناگهانی در ایران را باعث از دست رفتن فرصت‌های بازار در کشور مقابل دانست و افزود: عدم تأمین وعده‌های داده‌ شده و گریز از اجرای تعهدات، باعث جایگزینی کشورهای دیگر به‌ جای ایران در ارتباط با ترکمنستان می‌شود.
سفیر ایران در ترکمنستان وضعیت برگزاری نمایشگاه تجاری و اقتصادی ایران در ترکمنستان را ضعیف توصیف کرد و ادامه داد: باید حضور اقتصادی در نمایشگاه‌های ترکمنستان پررنگ‌تر شود.
رحمت‌الله خرمالی رایزن بازرگانی ایران در ترکمنستان نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری برخی جلسات رایزنی و هماهنگی طی روزهای آینده در ترکمنستان اظهار کرد: برنامه‌هایی تدوین‌شده تا مشکلاتی از جمله استفاده از واگن‌های غیر ترکمنستان و همچنین کاهش انتظار در مرز این کشور برای تجار جهت انتقال کالاهای اقتصادی رفع شود.
وی وجود برخی مشکلات بانکی را عامل کاهش سرعت مبادلات اقتصادی دانست و تصریح کرد: تبادلات بانکی به‌جز دلار، تهاتر و حمل‌ونقل چمدانی ارز امکان‌هایی برای مبادلات بانکی میان ترکمنستان و ایران است.
رایزن بازرگانی ایران در ترکمنستان با اشاره به اقدام در راستای ایجاد تجارت ترجیحی اظهار کرد: اقداماتی در راستای حذف تعرفه‌ها انجام‌شده، اما به دلیل وضعیت اقتصادی ترکمنستان باید به‌صورت گام‌ به‌گام در این زمینه حرکت کرد.
وی در پایان همکاری در دروازه‌های مشترک گمرکی را مورد اشاره قرار داد و گفت: تسهیل تبادل کالا میان ایران و ترکمنستان به‌ صورت انتقال الکترونیکی در گمرک طی زمان‌های آینده امکان تحقق دارد.
انتهای پیام/ح