خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

اختصاص ۱۳.۲میلیارد اعتبار به روستاهای فاقد دهیاری و عشایری لرستان

مهر | استان‌ها | چهارشنبه، 01 اسفند 1397 - 19:17
خرم‌آباد- مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری لرستان از اختصاص ۱۳.۲ میلیارد اعتبار به روستاهای فاقد دهیاری و مناطق عشایری این استان خبر داد.
لرستان،دهياري،روستاهاي،اعتبار،حوزه،تومان،عبدالهي

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا عبدالهی عصر امروز چهارشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری لرستان با اشاره به اختصاص اعتبار ویژه روستاهای فاقد دهیاری در قالب برنامه ششم در سال ۹۶ اظهار داشت: بر اساس شاخص جمعیت اعتبارات این حوزه از طریق امور مالیاتی به حساب فرمانداری ها واریز شد.
وی یادآور شد: در این رابطه ۱۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار به لرستان اختصاص یافت که ۳ میلیارد تومان آن در حوزه مناطق عشایری و ۱۰ میلیارد تومان در حوزه روستاهای فاقد دهیاری بود.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری لرستان با بیان اینکه ظرف ۱۶ ماه گذشته، ۲ میلیون مترمکعب آسفالت در سطح روستاها پخش کردیم که اقدام بسیار خوبی بود و رضایت مردم را در پی داشت، تصریح کرد: در قالب تفاهم نامه با بنیاد برکت، ۱۰۰ هزار واحد روستایی لرستان بیمه حوادث غیرمترقبه شدند.
عبدالهی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بالای ۹۵ درصد زباله های روستاهای دارای دهیاری به صورت مکانیزه جمع آوری می شود.
وی با اشاره به اینکه در سال ۹۵ و ۹۶، تسهیلات ۴۰ میلیارد تومانی دفتر مناطق محروم را داشتیم، گفت: ما جزو استان های برتر بودیم که همه اعتبار را تا برج ۶ امسال جذب کردیم.