خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

«خادم‌یاران رضوی» شبکه‎هایی مردمی برای خدمت به محرومان هستند

فارس | استان‌ها | چهارشنبه، 01 اسفند 1397 - 18:41
تولیت آستان قدس رضوی، خادم‌یاران رضوی را شبکه‎هایی مردمی برای خدمت به محرومان توصیف کرد و گفت: جریان خادم‌یاری رضوی می‎تواند تمدنی را به نام امام رضا(ع) رقم بزند.
رضوي،خدمت،امام،قدس،محرومان،آستان،رضا،توليت،نيازمندان،طرح،رئي ...

تولیت آستان قدس رضوی، خادم‌یاران رضوی را شبکه‎هایی مردمی برای خدمت به محرومان توصیف کرد و گفت: جریان خادم‌یاری رضوی می‎تواند تمدنی را به نام امام رضا(ع) رقم بزند.
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی امروز در مراسم افتتاح همزمان 2 هزار کانون خادم‌یاری رضوی در سراسر کشور در تالار قدس حرم مطهر امام رضا(ع)، با ابراز خرسندی نسبت به توجه به طرح توسعه مفهوم خادم، خدمت و مخدوم در سراسر ایران اسلامی، آن را به برکت امام هشتم دانست و اظهار داشت: خادم‌یاران رضوی شبکه‎هایی مردمی برای خدمت به محرومان هستند، جریان خادم‌یاری رضوی می‎تواند تمدنی را به نام امام رضا(ع) رقم بزند.
وی افتتاح این کانون ها را اقدامی در راستای تحقق طرح توسعه مفهوم خادم، خدمت و مخدوم عنوان و بیان کرد: این کانون‌ها با هدف ارائه خدمات فرهنگی، تبلیغی، علمی، بهداشت و درمان، مسائل اجتماعی و اقتصادی به مردم فعالیت خود را آغاز می‌کنند.
تولیت آستان قدس رضوی، با ابراز امیدواری نسبت به ایفای میلیون‌ها خدمت در سراسر کشور به نیازمندان و محرومان از طریق این کانون ها، یادآور شد: برای خادمان امام رضا(ع)، سراسر ایران اسلامی می‌تواند حرم باشد و دفاتر نمایندگی آستان قدس حلقه وصل بین خادمان و مخدومان هستند.
رئیسی تصریح کرد: هر فردی که محبت و عشق نسبت به علی بن موسی الرضا(ع) را در دل دارد و قلبش برای مردم و این کشور می‌تپد، می‌تواند به خادم‌یاران رضوی بپیوندد.
وی، خادم‌یاری را از مقدمات شکل‌گیری «گام دوم انقلاب اسلامی» عنوان کرد و افزود: مقوله خدمت‌رسانی به مردم و دستگیری از نیازمندان در دنیا بسیار مورد توجه و بحث قرار دارد، به طوری که امروز عده‌ای در دنیا در مواجه با مردم «خدمت منفعت‌گرایانه» را در پیش گرفته‌اند، یعنی آنها برای جلب منافع، توجه دیگران یا تحکیم موقعیت خدمتی را انجام می‌دهند.
تولیت آستان قدس رضوی در مقایسه دیدگاه برخی گروه ها نسبت به اسلام در حوزه خدمت به مردم یادآور شد: در حالی از منظر اسلام رضای خداوند متعال محور و اساس تمام نوع‌دوستی‌ها و دگرخواهی‌ها است که عده‌ای در عرصه خدمت به مردم نگاه انسان‌مدارانه، ماتریالیستی و اومانیستی را در نظر دارند.
رئیسی با اشاره به اینکه شعار خادم‌یاران رضوی برای گره‎گشایی از مشکلات نیازمندان، شعار «خدمت و رأفت» در محضر امام رئوف است، اضافه کرد: خدماتی که به نام امام رضا(ع) صورت می‌گیرد، خدماتی مخلصانه، قدسی و رئوفانه بوده که به نام ایشان مزین شده است.
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به حضور همه اقشار از همه مشاغل جامعه در طرح خادم‌یاران رضوی، این تشکل را آهنگ خدمت مدیران به مردم به ویژه محرومان و نیازمندان دانست و نسبت به وجود تخصص های مختلف و حرکت اجتماعی منسجم خادم‌یاران رضوی ابراز خرسندی کرد.
وی هم افزایی و همکاری همه سازمان ها از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد مستضعفان و بسیج مستضعفین در طرح خادم‌یاران رضوی را به دلیل وجود نام مبارک امام هشتم (ع) بیان کرد و گفت: این موضوع در راستای خدمت به محرومان مدنظر باشد.
انتهای پیام/ 70031/ح