خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

آغاز فاز دوم احیای درختان چنار خیابان ولیعصر (عج)

باشگاه خبرنگاران | اجتماعی و حوادث | چهارشنبه، 01 اسفند 1397 - 18:40
فاز دوم طرح ساماندهی و احیای درختان چنار خیابان ولیعصر (عج) روز جمعه با حضور پیروز حناچی شهردار تهران آغاز می‌شود.
كاشت،تأييد،عمليات،روت،فاصل،بال،درخت،آلوده،خاك

روز جمعه صورت می‌گیرد؛
به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در ادامه عملیات احیای فضای سبز خیابان ولیعصر(عج)، ۱۱۰۰ اصله درخت چنار ۸ تا ۱۲ ساله به شیوه روت بال در خیابان مزبور حد فاصل چهارراه امام خمینی (ره) تا میدان راه آهن و نیز حد فاصل سه راه شهید بهشتی تا چهار راه شهید چمران کاشته خواهد شد.
در جریان اجرای عملیات مذکور، در ابتدا جانمایی جهت کاشت و همچنین حذف تنه و ریشه‌های آلوده صورت می‌گیرد و سپس گودال‌هایی به ابعاد ۱.۵*۱.۵*۱.۵ متر خاکبرداری شده و خاک و اندام‌های گیاهی آلوده به خارج از پروژه منتقل می‌شوند و پس از ضدعفونی دیواره‌های محل کاشت، با تهیه خاک زراعی مرغوب و مورد تأیید، خاکریزی و کاشت صورت می‌گیرد.
بیشتر بخوانید: آغاز عملیات کاشت نهال رایگان در منازل شهروندان سطح منطقه ۷
بنا براعلام روابط عمومی سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران، تهیه درختان پس از بازدید و تأیید متخصصین و مشاورین از نهالستان‌های خارج از شهر تهران که از نظر سلامتی مورد تأیید باشند صورت می‌گیرد و تمام اقدامات تخصصی از قبیل دقت در روش‌های روت بال، رعایت نکات لازم در حمل و جابجایی و همچنین علامت گذاری جهت قبله درخت و تیمار‌های لازم قبل از کاشت نیز به نحو مطلوب مورد بررسی قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/