خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

۱۰ درصد اعتبارات اشتغال روستایی به بخش بوم‌گردی اختصاص یابد

مهر | استان‌ها | چهارشنبه، 01 اسفند 1397 - 18:39
خرم‌آباد- معاون سرمایه‌گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری گفت: ۱۰ درصد اعتبارات اشتغال روستایی به بخش بوم‌گردی و گردشگری اختصاص یابد.
اشتغال،روستايي،طرح،لرستان،نظارت،توسعه،توجه،رزمجو

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر رزمجو ظهر امروز چهارشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری لرستان با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال در روستاها بایستی پایدار باشد و منجر به تولید و افزایش بهره وری شود، اظهار داشت: تسهیلات اشتغال روستایی نباید منجر به انحراف و ناپایداری اشتغال شود.
وی با تاکید بر اینکه طرح های دستگاه های اجرایی باید توجیه فنی و اقتصادی داشته باشند و به خوشه سازی طرح ها توجه شود، با نگاه به زنجیره ارزش طرح های اشتغال روستایی اجرا شود، افزود: لرستان استانی زر خیز است، جای توسعه در ابعاد مختلف را دارد؛ یکی از مباحثی که جدیدا مورد توجه قرار گرفته استفاده از ظرفیت ها در جهت گردشگری و بوم گردی است و لرستان این ظرفیت را دارد که در این بخش برای آن سرمایه گذاری کنیم.
معاون سرمایه‌گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری یادآور شد: ۱۰ درصد اعتبارات توسعه اشتغال روستایی در بخش گردشگری و بوم گردی هزینه شود.
رزمجو با اشاره به اینکه بخش صنایع دستی استان می تواند جایگاه ارزشمندی داشته باشد، بایستی به دنبال طرح هایی باشیم که هم دارای مزیت اقتصادی و هم مزیت رقابتی باشد، ادامه داد: از همه امکانات در جهت آموزش روستاییان استفاده کنیم و این موضوع یک بحث اساسی است و توجه ویژه نیاز دارد، خیلی از انحرافات تسهیلات به دلیل آموزش های ناصحیح بوده است.
وی همچنین بر ضرورت بازاریابی محصولات روستاییان و نظارت بر اجرای طرح های اشتغال روستایی تاکید کرد و افزود: نظارت وظیفه همه دستگاه ها است، ۵۰ درصد آیتم هایی که تاثیرگذاری بر پایداری اشتغال دارد بحث نظارت است.