خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مجوز فعالیت ۲۵ مرکز علمی کاربری صادر شد/ توقف مراکز غیر کابردی

مهر | استان‌ها | چهارشنبه، 01 اسفند 1397 - 16:41
بیرجند- مشاور رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور از صدور ۲۵ مجوز فعالیت مرکز علمی و کاربردی خبر داد و گفت: دانشگاه های علمی کاربردی که نیاز کشور نیستند، از سال آینده تعطیل می شوند .
كاربردي،علمي،دانشگاه،مركز،منطقه

به گزارش خبرنگار مهر، سید احمد رضا پیش بین ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح مرکز آموزشی علمی کاربردی منطقه ویژه اقتصادی بیرجند بیان کرد: آن دسته از مراکز و دانشگاه های علمی کاربردی که نیاز کشور نیستند، از سال آینده تعطیل می شوند و فعالیت موسسات هم طی هفته گذشته تمام شده است.
وی با بیان اینکه این روند باعث پیدایش شائبه هایی مبنی بر تعطیل شدن دانشگاه علمی کاربردی شد، گفت: امروز شاهد رویشی مطلوب در دانشگاه های علمی کاربردی هستیم که بر اساس رسالت ذاتی خود در جوار محیط کار توسعه می یابند.
وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی می توانیم شاهد رویشی مطلوب باشیم، اظهار کرد: در دو شورای گسترش قبلی، ۲۵ مرکز علمی کاربردی مجوز شروع کار صادر کردیم.
پیش بین با بیان اینکه دانشگاه های علمی کاربردی روز به روز رو به رشد و توسعه هستند، افزود: باید در جهت الگو شدن مرکز علمی کاربردی منطقه ویژه اقتصادی در منطقه و کشورهای همجوار تلاش شود.