خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

قابلیت جابه‌جایی ۶ میلیون تن بار در سال با راه‌اندازی قطار قزوین

باشگاه خبرنگاران | اقتصادی | چهارشنبه، 01 اسفند 1397 - 15:20
یزدانی گفت: با راه‌اندازی قطار قزوین- رشت شاهد جابه‌جایی ۶ میلیون تن بار و یک میلیون مسافر در سال خواهیم بود.
ريلي،آهن،پروژه،مسير،بنايي،متصل،رشت،فني،معاون،شركت

معاون فنی و زیر بنایی شرکت راه آهن مطرح کرد؛
مازیار یزدانی معاون فنی و زیر بنایی شرکت راه آهن در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه پروژه راه آهن قزوین - رشت از لحاظ پتانسیل باری بسیار با اهمیت است، گفت: راه آهن قزوین - رشت از غرب دریای مازندران می‌تواند به صورت ریلی به شبکه راه آهن سراسری متصل شود.
وی با اشاره به اینکه پتانسیل باری که در سه بندر کاسپین، انزلی و آستارا وجود دارد از طریق این پروژه ریلی جابه‌جا می‌شود، گفت: این پروژه با توجه به ظرفیت و حجمی که دارد می‌تواند بارهایی که از کشورهای آذربایجان وارد آستارا می شود را جابه جا کند.
یزدانی بیان کرد: با راه‌اندازی این پروژه ریلی شبکه راه آهن شمال کشور به جنوب کشور متصل می‌شود و بار‌ها می‌تواند از شمال کشور به بندرعباس و یا سایر شهر‌های جنوبی متصل شود.
معاون فنی و زیر بنایی شرکت راه آهن با اشاره به اینکه راه‌اندازی این شبکه ریلی نقش موثری در کاهش تصادفات و کشته‌های جاده‌های شمالی دارد، گفت: در گذشته تنها بار‌های شمالی کشور از طریق اتوبان قزوین - رشت جابه‌جا می‌شد، اما با راه‌اندازی این پروژه ریلی می‌توانیم شاهد کاهش مصرف سوخت و افزایش جابه‌جایی حجم بار‌ها باشیم.
وی تصریح کرد: با تکمیل قطعی رشت تا آستارا این پروژه ریلی به اتحادیه جماهیر شوروی متصل می‌شود و بعد از این حمل و نقل ریلی به صورت یکپارچه از بنادر کشور‌های سی آی اف به بندر عباس و هند متصل می‌شود.
یزدانی به بخش مسافری این پروژه ریلی اشاره کرد و افزود: هم اکنون با توجه به اینکه این خط ریلی به صورت کامل راه‌اندازی نشده، اما شاهد تقاضای مسافر و بار در این مسیر هستیم.
معاون فنی و زیر بنایی شرکت راه آهن گفت: این پروژه ریلی قابلیت جابه‌جایی مسافر تا یک میلیون نفر را دارد و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده هر نیم ساعت یک قطار در این مسیر مسافران را جابه‌جا می‌کند.
وی با بیان اینکه راه آهن ایران به صورت همزمان قابلیت جابه‌جایی مسافر و بار را به صورت ترکیبی دارد، گفت: این مسیر بسیار پرترافیک بوده و ما می‌توانیم با راه‌اندازی این پروژه ریلی شاهد کاهش حجم ترافیک در این مسیر باشیم.
یزدانی اظهار کرد: خوشبختانه طراحی این پروژه ریلی با نگاه گردشگری بوده و طراحی خاص و بسیار زیبایی در این مسیر ریلی شده و مسافران می‌توانند بدون دغدغه از این مسیر لذت ببرند.
معاون فنی و زیر بنایی شرکت راه آهن بیان کرد: تا اطلاع ثانوی حجم جابه‌جایی بار در این مسیر کمتر در نظر گرفته شده، بنابراین ظرفیت جابه‌جایی مسافر را در این بخش افزایش داده‌ایم.
انتهای پیام/
اتصال به شبکه ریلی بین المللی با تکمیل قطعه رشت تا آستارا