خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

۸۰ درصد زکات جمع آوری شده در ایلام صرف پرداخت به فقرا می شود

مهر | استان‌ها | چهارشنبه، 01 اسفند 1397 - 14:48
ایلام - مدیرکل کمیته امداد ایلام گفت: ۸۰ درصد زکات جمع آوری شده در ایلام صرف پرداخت به فقرا و نیازمندان می شود.
نيازمندان،امداد،كميته،شهرستان،كمك،اقتصادي،ملكشاهي،زكات

به گزارش خبرنگار مهر، ضیاء رضایی ظهر چهارشنبه در سفر به شهرستان ملکشاهی و در دیدار با امام جمعه این شهر اظهار داشت: در شرایط اقتصادی امروز بیشترین فشار اقتصادی بر روی دوش محرومان و نیازمندان است به این خاطر کمیته امداد تلاش می کند این نوع فشارها بر دوش نیازمندان و مددجویان کمتر شود.
وی افزود: کمیته امداد در راستای همین سیاست امسال بر اساس تبصره ۱۴ بیش از هفت هزار خانوار نیازمند جدید را که دارای مشکلات اقتصادی و معیشتی هستند مورد حمایت خود قرار داده است.
رضایی اضافه کرد: هدف از این طرح علاوه بر کمک معیشتی به این خانواده ها، ورود این افراد به عرصه اشتغال بوده که در نهایت به توانمندی خواهند رسید.
وی در ادامه به موضوع زکات اشاره کرد و گفت: بیش از ۸۰ درصد زکات جمع آوری شده در استان ایلام صرف پرداخت به فقرا و نیازمندان می شود و ۲۰ درصد آن نیز صرف انجام پروژه های عمرانی و فرهنگی می شود.
مدیرکل کمیته امداد استان ایلام ادامه داد: همه کمک های مردمی که در هر شهرستان جمع آوری می شود صرف کمک به نیازمندان آن شهرستان شده و در جاهای دیگر هزینه نخواهد شد.
امام جمعه شهرستان ملکشاهی نیز در این دیدار گفت: یکی از مهمترین اهداف این نظام کمک به محرومان و نیازمندان بوده و کمیته امداد در این زمینه پیشانی نظام به حساب می آید.
حجت الاسلام سید محمدحسینی امیری با اشاره به اینکه کمیته امداد بهترین و ضروری ترین خدمات را به نیازمندان ارائه می دهد گفت: خدمات این نهاد در چند دهه گذشته باعث شده وضعیت زندگی مردم دگرگون شود.