خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

صدور ۸۰۰۰ پروانه جدید کاربرد نشان استاندارد در کشور

مهر | استان‌ها | چهارشنبه، 01 اسفند 1397 - 14:36
همدان - رئیس سازمان ملی استاندارد از صدور ۸ هزار پروانه جدید کاربرد نشان استاندارد در کشور خبرداد.
استاندارد،كشور،همدان،سازمان،ملي،استان،حوزه،توسعه،جايگاه،كشاو ...

به گزارش خبرنگار مهر، نیره پیروزبخت پیش از ظهر چهارشنبه در شورای استاندارد استان همدان با تأکید بر اینکه طی ۵ سال گذشته ۸ هزار پروانه جدید کاربرد نشان استاندارد در کشور صادر شده است، گفت: تا سال ۹۲ در کشور ۲۰ هزار و ۱۵۰ کالای مشمول کاربرد علامت استاندارد وجود داشت که این تعداد به ۲۸ هزار و ۱۷۷ کالا رسیده است.
وی با بیان اینکه این روزها تبلیغاتی عنوان می شود که صنایع کشور خوابیده در حالیکه صدور ۸ هزار پروانه جدید کاربرد نشان استاندارد نشان دهنده رکود اقتصادی نیست بلکه نشان می‌دهد واحدهای تولیدی به دنبال کیفیت هستند، گفت: باید به بدنه جامعه امید تزریق کرد.
طی ۵ سال اخیر ۱۵ هزار استاندارد ملی در کشور تدوین شده است
پیروز بخت بابیان اینکه تا سال ۹۲ در کشور ۲۲ هزار واحد تولیدی و خدماتی تحت پوشش استاندارد قرار داشتند که این عدد در سالجاری به ۲۳ هزار واحد رسیده است، گفت: تا سال ۹۲ در کشور ۲۵ هزار و ۸۶۶ استاندارد تعریف شده بود و طی ۵ سال اخیر ۱۵ هزار استاندارد ملی در کشور تدوین شده است.
پیروزبخت با بیان اینکه نباید در فضاسازی‌های منفی که طی ماه‌های اخیر باب شده قرار گرفت، عنوان کرد: از سال ۱۳۰۴ در سازمان ملی استاندارد بیش از ۲۵ هزار و ۸۶۶ استاندارد تدوین شده است.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با تأکید بر اینکه استاندارد حق مردم است و همه باید نظام استاندارد را پیاده کنیم و مردم باید با نظام استاندارد آشنا شوند، گفت: در حوزه حلال فعالیت‌های گسترده‌ای داریم و تنها مرجع صدور نشان حلال سازمان ملی استاندارد است.
وی بابیان اینکه استاندارد در حوزه‌های بین المللی طی ۵ سال اخیر جایگاه بسیار ارزنده‌ای پیدا کرده‌ به طوریکه رتبه عضویت سازمان استاندارد ایران در هیئت مدیره سازمان ایزو به ۲۱ ارتقاء یافته است، گفت: حمایت از حقوق مصرف کنندگان در اولویت استاندارد است.
اهداف توسعه پایدار را با قدرت دنبال می کنیم
رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه از مرحله ترویج استاندارد عبور کرده و اهداف توسعه پایدار را با قدرت دنبال می کنیم، گفت: تقویت و توسعه قانون استاندارد با حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی کمک بسیاری به ارتقا جایگاه این سازمان در سطح کشوری کرده است.
پیروزبخت ادامه داد: با توجه به پیشرفت کشاورزی استان همدان، توسعه بخش های صنعت و گردشگری نیز در این منطقه باید ترقی و رشد داشته باشد تا مردم به توسعه همه جانبه دست پیدا کنند.
وی افزود: استان همدان جایگاه بسیار ویژه ای دارد و از منظر گردشگری، کشاورزی، علم و فلسفه سرآمد استان های کشور است و حرف برای گفتن دارد.
استاندار همدان نیز در نشست شورای استاندارد استان همدان گفت: فرهنگ سازی در حوزه استاندارد با هدف بهره گیری از امکانات موجود باید در اولویت باشد.
سیدسعید شاهرخی بابیان اینکه حوزه استاندارد در بخش اقتصادمقاومتی از تاثیرگذاری زیادی برخورداراست، افزود: همدان در حوزه کشاورزی، صنعتی، گردشگری و صنایع تبدیلی جایگاه ویژه ای دارد.
وی میزان تولیدات بخش کشاورزی استان همدان را ۵ میلیون تن ذکر کرد و گفت: برای یک میلیون دلار صادرات در این حوزه هدف گذاری شده است.
گفتنی است در حاشیه حضور رئیس سازمان ملی استاندارد در همدان، نمایشگاه «استاندارد و حمایت از کالای ایرانی» افتتاح شد.
در این نمایشگاه ۴۰ اثر برگزیده هنرمندان و اساتید گرافیک و هنرهای تجسمی کشور با هدف ترویج و تبیین فرهنگ تولید و مصرف کالای استاندارد به نمایش گذاشته شده است.