خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مبارزه با تروریسم و پولشویی محور رایزنی وزرای کشور پاکستان و ترکیه

فارس | بین‌الملل، بین‌الملل | چهارشنبه، 01 اسفند 1397 - 14:34
وزیر کشور پاکستان در سفر به استانبول و دیدار با «سلیمان سویلو» همتای ترک خود درباره مسائل بین المللی و منطقه‌ای به رایزنی با وی پرداخت.
كشور،پاكستان،تركيه،توليد،دفاعي،مسائل،همكاري

وزیر کشور پاکستان در سفر به استانبول و دیدار با «سلیمان سویلو» همتای ترک خود درباره مسائل بین المللی و منطقه‌ای به رایزنی با وی پرداخت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، «شهریارآفریدی» وزیر کشور پاکستان با سفر به استانبول و دیدار با «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه درباره مسائل بین المللی و منطقه‌ای به رایزنی با وی پرداخت.
طرفین در این دیدار درباره همکاری برای مبارزه با تروریسم و جلوگیری از پولشویی توافق کردند.
همکاری برای جلوگیری از قاچاق کالا و انسان از دیگر توفقات آفریدی و سویلو بود.
ترکیه تاکنون تلاش کرده فراتر از نگاه به اشتراکات دینی با پاکستان و مسائل مورد اختلاف دو کشور، روابط خود را با این کشور به عنوان قدرتی هسته‌ای و مهم در منطقه جنوب آسیا و شبه قاره گسترش دهد.
دو کشور در حوزه همکاری‌های دفاعی و تبادل تجربه و اطلاعات در زمینه تجهیزات نظامی، انجام مانورهای مشترک و مبارزه با تروریسم تلاش هایی را انجام داده و اخیرا نیز در حوزه همکاری در تولید و انتقال فناوری محصولات دفاعی بر اساس نیازهای دو کشور، ارتقاء جنگنده های اف-16 پاکستان توسط ترکیه، تولید تجهیزات دفاعی و احتمالاً تولید مشترک بالگردهای جنگی و..
گام هایی را برداشته اند.
قبل از این ترکیه برای تولید زیردریایی آگوستا 90 با پاکستان به توافق رسیده بود و در حال حاضر آنکارا به دنبال خرید هواپیماهای مشاق از این کشور می‌باشد.
انتهای پیام/