خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

کشاورزان اردبیلی استفاده بهینه‌ای از آب ندارند

تسنیم | استان‌ها | چهارشنبه، 01 اسفند 1397 - 14:31
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: مهمترین چالش بخش کشاورزی استان عدم استفاده بهینه از آب است.
كشاورزي،استان،اردبيل،تحقيقاتي،جهاد،رئيس،سازمان،خاكهاي

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، خلیل نیکشاد ظهر امروز در نشست تخصصی با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ارتباط با چالش های پیش روی بخش کشاورزی اظهار داشت: در حال حاضر مهمترین چالشی که بخش کشاورزی استان با آن روه‌بروست مدیریت بهینه در مصرف آب کشاورزی است.
وی افزود: دستگاههای اجرایی همچون سازمان جهاد کشاورزی باید با همکاری تنگاتنگ با مراکر تحقیقاتی و پژوهشی و دانشگاههای فعال استان راهکارهایی عملی و منطقی برای دستیابی به استفاده بهینه در مصرف آب کشاورزی داشته باشد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: یکی دیگر از چالشهایی که بخش کشاورزی استان با آن روبه‌روست فرسایش شدید خاکهای زراعی است قطعا ًٌ خاک کشاورزی به عنوان یک سرمایه ملی نقش کلیدی در تامین امنیت غذایی واستقلال و خودکفایی کشور داردو
نیکشاد تصریح کرد: باید برنامه‌های مدون و کارشناسی شده‌ای با همکاری دانشگاهها در این خصوص اتخاذ شود تا به بهترین نحو ممکن جلوی فرسایش خاکهای زراعی گرفته شود و موثرترین راهکارها برای مقابله با تغییرات اقلیمی و شرایط نامساعد محیطی و عوامل قهری طبیعت گرفته شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود : سعی و اهتمام ما بر این است تا با بکارگیری آخرین یافته های تحقیقاتی با پشتیبانی مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی و بکارگیری دستگاههاوادوات مدرن و بروز جهانی کشاورزی استان را به صوری رشد و بالندگی سوق دهیم.
انتهای پیام/ش