خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

سازوکار جدید درخواست «سیم کارت» در تاجیکستان

فارس | بین‌الملل | چهارشنبه، 01 اسفند 1397 - 13:40
دولت تاجیکستان در تصمیمی نحوه ثبت‌نام و درخواست سیم کارت در این کشور را تغییر داد.
سيم،كارت،تاجيكستان،تصميم،ثبت،دولت،گذرنامه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، بنا به تصمیم اخیر دولت تاجیکستان که از سوی «امامعلی رحمان» رئیس جمهور این کشور به امضا رسیده شهروندانی که گذرنامه آنها قبل از سال 2014 صادر شده باید برای دریافت سیم کارت مجدداً ثبت نام کنند.
این تصمیم دولت تاجیکستان با امضا رئیس جمهور در تاریخ 9 فوریه تصویب و در تاریخ 15 فوریه در روزنامه دولتی «جمهوریت» تحت عنوان «ترتیب و تقاضای اتصال به شبکه ارتباطات الکترونیکی و خدمات آن» منتشر شده است.
خدمات مخابرات وابسته به دولت تاجیکستان موظف شده طی 6 ماه آتی اقدامات لازم در زمینه موارد ثبت نام بیش از دو سیم کارت برای یک فرد و ثبت نام مجدد سیم کارت شهروندانی که گذرنامه آنها قبل از سال 2014 بوده است را انجام دهد.
همچنین بنابر این تصمیم خدمات به سیم کارت های که طی 6 ماه استفاده نمی شوند، قطع می شود.
دولت تاجیکستان همچنین تمامی اماکن فروش سیم کارت را به نصب دوربین نظارت و اپراتورهای تلفن های موبایل را به ثبت نام حداکثر دو سیم کارت به نام یک شخص، موظف کرده است.
بنابه این تصمیم افراد کمتر از 16 سال با رضایت کتبی والدین می توانند با در دست داشتن گذرنامه سیم کارت به نام خود بگیرند.
طبق این تصمیم همچنین فروش سیم کارتهای اپراتورهای کشورهای خارجی در قلمرو تاجیکستان و سیم کارت های تاجیکی در محدوده کشورهای دیگر ممنوع است.
انتهای پیام/ح