خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

۴ هزار مبلغ در ایام های مختلف به مناطق خراسان شمالی اعزام شدند

مهر | استان‌ها | چهارشنبه، 01 اسفند 1397 - 12:54
بجنورد- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از اعزام چهار هزار مبلغ بومی به مناطق استان برای ایام های مختلف طی امسال خبر داد.
خراسان،شمالي،بومي،مبلغ،خادمي،روحانيون،روحاني،ايام،اعزام

حجت الاسلام علی خادمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ثبت نام سه هزار و ۶۰۰ روحانی بومی در سامانه اعزام مبلغ، اظهار کرد: به غیر از این تعداد مبلغ، حدود ۴۰۰ روحانی داوطلبانه در مناطق مختلف حضور پیدا کرده اند که دو هزار و ۵۰۰ نفر آقا و یک هزار و ۵۰۰ نفر خانم بوده اند.
خادمی افزود: همچنین طی امسال حدود ۵۰۰ مبلغ غیر بومی از قم و مشهد به مناطق مختلف خراسان شمالی اعزام شدند.
وی مطرح کرد: با وجود اینکه سالانه به شمار روحانیون مبلغ استان ۳۰ درصد افزوده می شود اما همچنان در این حوزه با کمبود نیرو مواجه ایم از این رو از روحانیون غیر بومی دعوت می کنیم.
وی در ادامه با بیان اینکه در دهه مبارک فجر و ایام فاطمیه امسال ۳۵۰ مبلغ به منظور ترویج دین اسلام، معرفی دستاوردهای نظام و فضیلت حضرت زهرا(س) به مناطق مختلف شهری و روستایی خراسان شمالی اعزام شدند، تصریح کرد: از این تعداد مبلغ ۳۰ نفر غیر بومی بودند که در مجموع ۱۵هزار عنوان برنامه اجرا کردند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: امسال ۱۶۵ روحانی به طور دائم در سطح مناطق مختلف استان مستقر شدند که از این تعداد ۱۱۶ نفر در روستاها استقرار دارند.
خادمی بیان کرد: هم اکنون ۴۰۶ روحانی به عنوان امام جماعت مساجد خراسان شمالی در سامانه ثبت نام کرده اند و حدود ۱۱۰ امام جماعت از طرف تبلیغات اسلامی به کانون ها و دستگاه های اجرایی این استان ماموریت داده شده اند.
وی اظهار کرد: همچنین مبلغان بومی و غیر بومی خراسان شمالی در ۲۴ مناسبت همچون محرم، ماه رمضان، دهه فجر، هفته وحدت، هفته مهدویت، ایام اعتکاف، شهادت ها و ولایت ها و سایر برنامه ها حضور پیدا کرده اند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در ادامه به اعزام روحانیون در ایام نوروز ۹۸ اشاره کرد و گفت: تمام تفرجگاه ها، ورودی و خروجی شهرها، کانون ها و نمازخانه های بین راهی از وجود روحانیون بهره مند خواهند شد.
خادمی اظهار کرد: همچنین در ایام نوروز تمام مساجد خراسان شمالی در سه وعده نماز باز و خدمات فرهنگی به مسافران ارائه می شود.