خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

کلاهبرداری از دختران جوان به بهانه تست‌ بازیگری

باشگاه خبرنگاران | اجتماعی و حوادث | چهارشنبه، 01 اسفند 1397 - 12:53
رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت نسبت به هوشیاری دختران جوان در خصوص تست‌های بازیگری هشدار داد.
فضاي،مجازي،جوان،سرهنگ،نمك،شناس،پليس،اطلاعات

سرهنگ نمک شناس خبر داد؛
به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ بابک نمک شناس رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت با اشاره به اخبار منتشره در خصوص شناسایی دختران جوان در اینستاگرام و آزار و اذیت آنان در شرکت‌های فیلم سازی اظهار کرد: به دلیل ماهیت فضای مجازی، ارتباط با افراد غریبه و جعل عناوین مختلف نسبت به فضای حقیقی بسیار آسان‌تر است.
بیشتر بخوانید؛ انتقام پسر جوان از نامزد سابقش با انتشار عکس‌های شخصی او در اینستاگرام
وی افزود: در چنین شرایطی با عدم انتشار عکس‌های خصوصی و اطلاعات شخصی می‌توان از وقوع بسیاری از جرایم مانند آزار و اذیت دختران جوان در تست بازیگری و ...
جلوگیری کرد.
رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت تصریح کرد: نباید به ظاهر عکس‌های منتشر شده و عناوین اعلامی در چنین فضایی اعتماد کرد و قبل از انجام هرگونه تعامل با افراد و شرکت‌های ناشناس باید با پرهیز از شتاب زدگی نسبت به احراز دقیق هویت افراد و شرکت‌ها اقدام کرد.
وی ادامه داد: باید درخصوص قانونی بودن آگهی‌های تبلیغاتی اطمینان حاصل کرد و اطلاعات مشاهده شده در فضای مجازی را با اطلاعات بدست آمده از فضای حقیقی تطبیق داد.
سرهنگ نمک شناس خاطرنشان کرد: شهروندان باید قبل از پرداخت هرگونه هزینه‌ ثبت نام یا شرکت در همایش‌ها و کلاس‌های تبلیغ شده در فضای مجازی مجوز فعالیت و صحت آن‌ها را از مراجع ذی صلاح استعلام کنند.
انتهای پیام/
هشدار پلیس به شهروندان درباره آگهی های تبلیغاتی در فضای مجازی