خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تدابير مجلس براي وصول ماليات‌هاي معوقه در سال آينده

فارس | سیاسی | چهارشنبه، 01 اسفند 1397 - 12:15
نمايندگان مجلس در بودجه 98 سازمان امور مالياتي را مكلف كردند سال آينده با استفاده از پايگاه‌هاي اطلاعاتي نسبت به تعيين تكليف مطالبات تا پايان سال 1397 ماليات دولت از اشخاص حقيقي و حقوقي اقدام كند.
قانون،اشخاص،مستقيم،مجلس،سازمان،1397،مكلف،مطالبات

نمايندگان مجلس در بودجه 98 سازمان امور مالياتي را مكلف كردند سال آينده با استفاده از پايگاه‌هاي اطلاعاتي نسبت به تعيين تكليف مطالبات تا پايان سال 1397 ماليات دولت از اشخاص حقيقي و حقوقي اقدام كند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه) پارلمان رسیدگی به لایحه بودجه 98 را ادامه دادند و بند الحاقی 4 تبصره 6 ماده واحده این لایحه را به تصویب رساندند.
مجلس در این مصوبه سازمان امور مالیاتی را مکلف کرد در سال 1398 با استفاده از پایگاه‌های اطلاعاتی موضوع ماده (169) مکرر قانون مالیات‌های مستقیم نسبت به تعیین تکلیف مطالبات تا پایان سال 1397 مالیات دولت از اشخاص حقیقی و حقوقی اقدام و حداقل سی ­درصد (30%) این مطالبات را وصول و به ردیف درآمدی 110113 جدول شماره (5) این قانون واریز کند.
همچنین مقرر شد بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری در صورت عدم رعایت تکالیف فوق و سایر تکالیف مقرر در ماده (169) مکرر قانون مالیات‌های مستقیم و آیین‌نامه اجرایی آن علاوه بر جریمه­‌های مزبور در قانون مالیات‌های مستقیم مشمول جریمه­‌ای معادل دو درصد(2%) حجم سپرده‌­های اشخاص نزد بانک و مؤسسه مالی و اعتباری در هر سال می‌شوند.
این جریمه‌­ها از طریق مقررات قانون مزبور قابل مطالبه و وصول خواهد بود.
طبق مصوبه مجلس، شرکت‌های بیمه مکلف شدند اطلاعات هویتی، مالی و اقتصادی اشخاص حقیقی و حقوقی درخواست‌شده را به ترتیبی که سازمان امور مالیاتی مقرر می‌­دارد در اختیار آن سازمان قرار دهند.
شرکت‌های بیمه در صورت عدم رعایت این بند علاوه بر جریمه­‌های مزبور در قانون مالیات‌های مستقیم مشمول جریمه‌ای معادل پنج درصد(5%) حق بیمه دریافتی در پایان سال 1397 خواهند بود.
انتهای پیام/