خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

آماده باش ارتش ونزوئلا در مرزهای این کشور

ایسنا | بین‌الملل | چهارشنبه، 01 اسفند 1397 - 11:40
وزیر دفاع ونزوئلا گفت،ارتش کشورش برای حفاظت از ونزوئلا در مقابل نقض‌های منطقه‌ای همچنان در حالت آماده باش است.
ونزوئلا،كمك،مادورو،فوريه،دفاع،وزير،آمريكا،كارائيب،بشردوستانه ...

وزیر دفاع ونزوئلا گفت،ارتش کشورش برای حفاظت از ونزوئلا در مقابل نقض‌های منطقه‌ای همچنان در حالت آماده باش است.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، ولادیمیر پادرینو لوپز، وزیر دفاع ونزوئلا به تاریخ ۲۳ فوریه ۲۰۱۹ اشاره کرد؛ تاریخی که پیشتر خوآن گوآیدو، "رئیس جمهوری موقت" ونزوئلا اعلام کرده بود قرار است حامیانش تلاش کنند تا کاروان‌های کمک از سوی آمریکا را از کلمبیا به ونزوئلا وارد کنند.
وزیر دفاع ونزوئلا تاکید کرده که آنها از سایر دولت ها دستور نمی گیرند.
اظهارات وی در بحبوحه تداوم فشارهای اقتصادی و دیپلماتیک از سوی آمریکا برای مجبور کردن نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا جهت انتقال قدرت به گوآیدو مطرح شده است.
گرگوریو خوزه مونتانو، مدیر امنیت مدنی ایالت فالکون تایید کرد که ونزوئلا مرز دریایی خود را بر روی سه جزیره متعلق به هلند در کارائیب پیش از عملیات کمک های خارجی بسته است.
وی ادامه داد، تعطیلی نامحدود مرز آبی بر جزایر کوراکائو، آروبا و بونائر در کارائیب اثر می گذارد.
مادورو پیشتر گفته بود که گفتگوها برای کمک رسانی به ونزوئلا "بخشی از استراتژی اشغال از سوی آمریکاست و به آنها اجازه این نمایش را نمی‌دهیم".
اپوزیسیون ونزوئلا می‌گویند که این کمک‌ها باید وارد کشور شوند چون ۳۰۰ هزار نفر به شدت به غذا و دارو نیاز دارند درحالیکه دو میلیون نفر هم با خطرات مربوط به سلامت روبرو هستند.
برخی از ناظران مدعی‌اند که بستن راه های ورود کمک های بشردوستانه شاید از سوی آمریکا به عنوان بهانه ای برای مداخله نظامی در نظر گرفته شود.
گوآیدو در توئیت روز سه شنبه خود نوشت: نیروهای مسلح ملی بولیواری ونزوئلا از شما می خواهیم تا در ۲۳ فوریه به صدای مردم گوش دهید؛ مردمی که شما رنج آنها را که ناشی از نبود غذا و داروست، می‌دانید.
اجازه دهید تا کمک‌های بشردوستانه وارد ونزوئلا شود و درها را به سوی یک آینده بهتر برای همه باز کنید.
ونزوئلا روی شما حساب می‌کند.
ششم فوریه، مادورو پلی را برای جلوگیری از ورود کمک های آمریکایی بست.
انتهای پیام