خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 01 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ریشه بسیاری از جرائم در مباحث اقتصادی و فقر است

تسنیم | استان‌ها | دوشنبه، 24 دی 1397 - 16:53
رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: ریشه بسیاری از مشکلات مربوط به مباحث اقتصادی و فقر و بیکاری است و جرایمی همچون سرقت، گرایش به اعتیاد و مشروبات الکلی  و بسیاری از جرائم دیگر ریشه در فقر دارند.
اردبيل،مددجويان،استان،حمايت،انجمن،زندانيان،مسئولان،مشكلات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حجت‌الاسلام محمدعلی قاصدی بعد از ظهر امروز در نشست با اعضای انجمن حمایت از زندانیان در اردبیل با تشریح لزوم هماهنگی و همکاری و تعامل برای جذب مساعدت‌های مردمی به مددجویان اظهار داشت: یکی از راهکارهای اساسی برای جذب مساعدت‌های مردمی به منظور کمک به مددجویان، فرهنگ سازی، آگاهسازی، اطلاع‌رسانی و انتقال مشکلات این قشر از جامعه به گوش مردم و مسئولان از طریق ابزارهای نوین اطلاع‌رسانی و نهادهای فرهنگی به ویژه صدا و سیما است.
وی افزود: قرار گرفتن مردم و مسئولان در جریان مشکلات این افراد و خانواده‌های آنان سبب افزایش مساعدت‌های مردمی شده و از طرفی احساس مسئولیت بیشتر مدیران و مسئولان را رقم می‌زند چرا که مسلما بی‌تفاوتی به مشکلات و آسیب‌های این افراد می‌تواند آثار و تبعات منفی بیشتری در کل جامعه داشته باشد.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل بیان کرد: به مسئولان توصیه می‌شود تا با اتخاذ تدابیر و برنامه‌ریزی لازم از خانواده‌های این افراد دیدار داشته باشند تا مستقیما در جریان مسائل و مشکلات این افراد قرار بگیرند در این صورت است که اقدام و اهتمام ویژه‌ای برای حل مشکلات آنان بیش از پیش خواهند داشت.
قاصدی با بیان اینکه ریشه بسیاری از مشکلات مربوط به مباحث اقتصادی و فقر و بیکاری است، گفت: جرایمی همچون سرقت، گرایش به اعتیاد و مشروبات الکلی و بسیاری از جرائم دیگر ریشه در فقر دارند که هر کدام از آنها زمینه‌ساز بر هم خوردن نظم اجتماعی و بروز بزهکاری‌های فراوان در جامعه می‌شود.
وی با اشاره به اقداماتی که در انجمن حمایت زندانیان استان انجام شده است، تصریح کرد: یکی از اولویت‌های کاری انجمن حمایت زندانیان استان تلاش برای ایجاد درآمد مستمر و دائمی با استفاده از ظرفیت‌های مختلف به منظور کمک به مددجویان است و در این خصوص از مسئولان تمامی دستگاه‌ها و نهادها انتظار می‌رود همکاری و تعامل خوبی با انجمن حمایت از زندانیان استان داشته باشند.
انتهای پیام/ش