خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

رسانه‌ها برای کاهش سفرهای خارجی فرهنگ‌سازی کنند

مهر | استان‌ها | چهارشنبه، 01 اسفند 1397 - 11:26
قم - یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه در ایام نوروز سفرهای خارجی بسیاری توسط ایرانی‌ها انجام می‌شود، گفت: رسانه‌ها باید با فرهنگ سازی برای کاهش این سفرها تلاش کنند.
عافيت،سفرهاي،خارجي،سفرها،ايام

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی صبح چهارشنبه در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، به سفرهای نوروزی مردم به کشورهای خارجی اشاره کرد و گفت: ایرانی‌های بسیاری در ایام تعطیلات عید با هزینه‌های بسیار بالا به سفرهای خارجی می‌روند.
وی با بیان اینکه ما نمی‌گوییم این سفرها انجام نشود ولی رسانه‌ها و صدا و سیما باید طوری فرهنگ سازی کنند که ساده‌زیستی ترویج شده و این سفرها کمتر انجام شود.
استاد سطوح عالی حوزه با بیان اینکه در سفرهای خارجی دلارهای بسیاری از کشور خارج می‌شود،‌ گفت: بسیاری از خانواده‌ها با توجه به شرایط بد اقتصادی فعلی با مشکلات بسیاری مواجه هستند که باید در این ایام به آنها نیز توجه شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تحصیل و تدریس و سفر و زیارت را نیازمند عافیت دانست و گفت: تا عافیت نباشد انسان امکان انجام کاری را ندارد پس طبق دستورات ائمه باید همواره از خداوند طلب عافیت داشته باشیم.