خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 08 آذر 1400
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان دیپی (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تغذیه مناسب در کاهش استرس شب امتحان مفید است

انتخاب | سلامت و پزشکی | چهارشنبه، 19 دی 1397 - 23:02
داشتن آمادگی کافی برای امتحان، به میزان قابل‌توجهی از استرس و اضطراب مذکور می‌کاهد، علاوه بر این تغذیه مناسب نیز در کاهش اضطراب نقش بالایی دارد.
گردو،سالمي،شمارا،آب،نقش،مواد،خواب،غذاهايي،همراه،غذايي،بالايي ...

خلاصه خبر

شب امتحان برای همه‌ دانشجویان با استرس و اضطراب همراه است.
لبنیات، مواد مغذی دارای ویتامین C، آبمیوه، کنجد به همراه عسل و پنیر به همراه گردو نیز برای مصرف صبحانه ایام امتحان بسیار مفید است.
اگر در حالت عادی تمایلی به خوردن صبحانه ندارید باید حتماً در روز امتحان برای کاهش اضطراب و استرس به تغذیه خود توجه داشته باشید.
به‌طوری‌که با شروع امتحان باید تنها بر روی سؤالات تمرکز داشته باشید پس بنابراین باید حتماً قبل از امتحان صبحانه را میل کنید.
آنان معتقدند غذا و نوشیدنی مناسب می‌تواند انرژی، هوشیاری و تحملتان را در طول امتحان افزایش دهد.
همچنین خوراکی‌هایی که قندِ فراوان دارند مانند شکلات، شیرینی و دسر صرف نکنید.
همچنین از مصرف برخی ترکیبات غذایی مانند پروتئین و نشاسته در کنار هم خودداری کنید.
کافئین نیز مصرف نکنید؛ زیرا اضطراب شما را افزایش می‌دهد، البته اگر به مصرف منظم قهوه عادت دارید، نوشیدن یک یا دو فنجانِ کوچک قهوه اشکالی ندارد.
اگر مصرف قهوه را ناگهانی قطع کنید ممکن است با سردرد ناشی از کمبود کافئین مواجه شوید.
حتماً خواب کافی داشته باشید‌.
بعد از اینکه فهمیدیم شب امتحان چه بخوریم ، حالا باید گفت که خواب کافی هم اهمیت زیادی دارد.
شام بخورید، لباس‌های‌تان را حاضر کنید، وسایل‌تان را جمع کنید، دوش بگیرید، ساعت را سرِ زنگ بگذارید و زود به رختخواب بروید.