تحریمهای آمریکا، روسیه را به سمت استفاده از قطعات بومی در هواپیمای مسافربری سوق داد
تحریم دو شرکت دانشبنیان روس باعث شد تا این کشور نتواند برای تولید هواپیمای MC-21 به قطعات آمریکایی و ژاپنی دسترسی داشته باشد و این کشور هم اکنون به سمت تولید این قطعات در داخل روی آورده است.

تحریم دو شرکت دانشبنیان روس باعث شد تا این کشور نتواند برای تولید هواپیمای MC-21 به قطعات آمریکایی و ژاپنی دسترسی داشته باشد و این کشور هم اکنون به سمت تولید این قطعات در داخل روی آورده است.
تحریمهای آمریکا، روسیه را به سمت استفاده از قطعات بومی در هواپیمای مسافربری سوق داد
به گزارش گروه اقتصاد بینالملل خبرگزاری فارس به نقل از اسپوتنیک، سرگئی چمزوف، مدیرعامل شرکت روستک روسیه اعلام کرد: تحریم آمریکا علیه دو شرکت ایرو کامپوزیت و ORPE تکنولوژی باعث شده است که معرفی هواپیمای مسافربری MC-21 به تعویق بیفتد.
قرار بود این هواپیما در سال ۲۰۱۹ معرفی شود که این مسئله به سال ۲۰۲۰ موکول شده است.
این مقام روس ادامه داد: با توجه به آنکه آمریکاییها تأمین قطعات کامپوزیت مورد نیاز برای تولید این هواپیما را متوقف کردهاند، ما به سمت قطعات کامپوزیتی تولیدی روسیه روی آوردهایم و هماکنون با کمک شرکای روس از جمله روساتم در حال طراحی نیازهای خود هستیم.
چمزوف گفت: آزمایشات به زودی به پایان خواهد رسید و شروع تولید انبوه این هواپیما تا مدتی به تعویق افتاده است.
قرار بود تا پایان امسال نخستین فروند از هواپیمای MC-21 را معرفی کنیم که این مسئله به سال ۲۰۲۰ موکول شده است و پیشتر روزنامه کومرسانت روسیه گفته بود که قطعات موردنیاز برای بالها و سکان هواپیمای MC-21 توسط دو شرکت هکسل آمریکا و تورای ژاپن تولید میشوند که این دو شرکت از تأمین این قطعات خودداری میکنند.
هواپیمای مسافربری MC-21، شش هزار کیلومتر مداومت پروازی داشته و توانایی حمل ۱۳۰ تا ۲۲۰ مسافر را دارد.
تاکنون سفارش ساخت ۲۰۰ فروند از این هواپیماها ارائه شده که شرکتهای اروپایی، آسیایی و حتی از خاورمیانه نیز خواستار خرید این هواپیما شدهاند.
انتهای پیام/