عملکرد کسبوکارهای اینترنتی در معرض دید مشتری قرار میگیرد
رهبری گفت: با درج نحوه عملکرد کسب و کارها، مردم درباره کیفیت وبسایت تصمیم خواهند گرفت.

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت:
به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به گزارش خبرنگار، علی رهبری، رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت در نشست خبری که امروز برگزار شداظهار کرد: زیر ساختی را فراهم کردیم تا بتوانیم سوابق کسب و کارهای الکترونیکی دارای نماد اعتماد الکترونیکی در خصوص شکایات مردمی را منتشر کنیم و گام نهایی ان را میخواهیم برداریم.
او ادامه داد: تعداد شکایات بدون پاسخ و میزان تاخیر در پاسخگویی به شکایات به عنوان دو شاخص برای کسب و کارهای دارای نماد اعتماد الکترونیکی در این زیرساخت نشان داده خواهد شد.
رهبری تاکید کرد: از مزایای این طرح میتوان به در معرض دید قرار گرفتن نحوه عملکرد هر یک کسب و کارها اشاره کرد؛ به عبارتی مشتری میتواند درباره خرید از این سایت و اعتماد به آن تصمیم بگیرد.
رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت گفت: انتشار سوابق، یک چرخه اثر بخش برای معاملات آنلاین خواهد بود.
سامانه جامع تجارت و سامانه تدارکات الکترونیک دولت در حوزه نظارت های الکترونیکی دولت فعال هستند.
او گفت: در ساختار ارایه شده، لایه حاکمیت، لایه مصرف کننده و لایه کسب و کار سازمانها و ارگان های دولتی را مشخص کرده ایم.
او درباره جعل نماد الکترونیک گفت: این جواز ساختاری الکترونیکی دارد و این موضوع کنترل را بهبود میبخشد؛ با سامانهای که پیشتر طراحی شده بود فضای مجازی را جستجو کرده و موارد متخلف را شناسایی میکنیم.
او گفت: در شرایط فعلی ۳۰ هزار سایت مورد پایش قرار گرفتند که در مجموع شناسایی ۲۰۰ سایت متخلف را به همراه داشت همچنین کسب و کارهایی که نماد آنها منقضی شده باشد هم مورد ارزیابی قرار میگیرند
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک تاکید کرد: در ابتدا این سایتها با اخطار مواجه شده و در صورت اصلاح نشدن تخلف از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهیم کرد.
در حال تکمیل...