خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 01 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

افزایش وام مسکن مهر به پروژه‌های خاص تعلق می‌گیرد/ قیمت مسکن مهر گران نمی‌شود

باشگاه خبرنگاران | اقتصادی | دوشنبه، 24 دی 1397 - 15:10
طاهرخانی، گفت: کلیات افزایش وام مسکن مهر مطرح شده و در صورت تصویب تنها به پروژه‌های خاصی تعلق می‌گیرد.
شركت،عمران،شهرهاي،افزايش،وزارت،شهرسازي،مهر،مسكن

مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید:
به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حبیب‌الله طاهرخانی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در نشست خبری نخستین نمایشگاه مسکن، شهرسازی، بازآفرینی شهری در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر افزایش تسهیلات مسکن مهر گفت: افزایش تسهیلات مسکن مهر به صورت عمومی در مجموعه وزارت راه‌ و شهرسازی مطرح شده و فقط منوط به پروژه‌های خاص مسکن مهر است.
وی ادامه داد: پروژه‌های مسکن مهری که دارای متراژهای بالایی هستند و با هزینه‌ بالایی آماده‌سازی شده‌اند شامل افزایش وام مسکن مهر می‌شوند، ولی هنوز به جمع بندی نهایی برای افزایش وام مسکن مهر نرسیده‌ایم.
طاهرخانی در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر آخرین وضع تعاونی‌های متخلف مسکن مهر گفت: مرجع نظارت بر تعاونی‌های مسکن مهر برعهده وزارت تعاون است و وزارت راه و شهرسازی نقشی در این بخش ندارد.
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید تأکید کرد: وزارت راه و شهرسازی تنها زمین در اختیار تعاونی‌ها قرار داده و مابقی اقدامات از جمله انعقاد قرارداد با پیمانکاران و جمع‌آوری اعضا تنها بر عهده تعاونی‌ها است.
وی گفت: در صورتی که تعاونی مسکن مهری فعال باشد وزارت راه و شهرسازی در بخش کمک رسانی به محوطه سازی و تأمین زیر ساخت همکاری‌های لازم را با آنها می‌کند.
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به تعداد تعاونی‌های متخلف در شهرهای جدید، گفت: تنها تعدادی تعاونی در گلبهار و پرند مشکل سازی بودند که وزارت تعاون و وزارت راه و شهرسازی در حال پیگیری مشکلات آنها است.
وی با اشاره به افزایش قیمت مسکن مهر گفت: هیچ افزایش قیمتی برای متقاضیان واحدهای مسکن در دستور کار نیست.
طاهرخانی درباره بودجه شرکت عمران شهرهای جدید گفت: مسکن مهر در ردیف بودجه کمک‌هایی مبنی بر آماده‌سازی، تأمین زیر ساخت و طرح‌های مسکن مهر قرار دارد و سال گذشته یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه‌ها در نظر گرفته شده بود، اما بودجه امسال به ۴۵۰ میلیارد تومان افزایش یافته و از محل اعتبارات عمومی به واحدهای مسکن مهر کمک‌های دیگری در نظر گرفته شده است.
در حال تکمیل/