خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

صدور ضمانت نامه‌های صادراتی ۶۲ درصد افزایش یافت

باشگاه خبرنگاران | اقتصادی | دوشنبه، 24 دی 1397 - 14:56
بهرامی گفت: صدور ضمانت نامه‌های صادراتی نسبت به پارسال ۶۲ درصد افزایش داشته است.
بهرامي،دلار،نفتي،صدور،صادراتي،صندوق،صادرات،ضمانت

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات:
به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از صدا و سیما، افروز بهرامی مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات با بیان اینکه صدور ضمانت نامه‌های صادراتی در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۲ درصد رشد داشته، گفت: از ابتدای امسال تاکنون یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار ضمانت نامه برای صادرات غیر نفتی صادر شده است که پیش بینی می‌کنیم این رقم تا پایان سال به ۲ میلیارد دلار برسد.
وی با تاکید بر اینکه صندوق ضمانت صادرات مصمم است از صادرات غیر نفتی در مقابل تحریم‌ها محافظت کند افزود: با توجه به تحریم‌های ظالمانه و مشکلاتی که بانک‌های کشور در صدور ضمانت نامه‌ها دارند، این صندوق ریسک‌های سیاسی و تجاری صادرکنندگان را در قالب محصولات جدید بیمه‌ای تضمین می‌کند.
بیشتر بخوانید: شرایط اخذ ضمانت‌نامه بانکی برای واردات کالا اعلام شد
مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات با اشاره به اینکه متوسط پوشش‌های بیمه اعتبار صادراتی در سطح جهان ۱۰% است، بیان کرد: صندوق تا پایان برنامه ششم این حد نصاب را پشت سر خواهد گذاشت.
بهرامی، الگو‌های موفق کشور‌های شرق آسیا از جمله ژاپن، چین، هند و کره جنوبی در سیستم‌های اعتبار صادراتی را به عنوان الگویی برای کشور معرفی و از دولت و مجلس درخواست کرد تا بنیه مالی صندوق ضمانت صادرات ایران در سطح موسسات رقیب صادراتی تقویت شود.
انتهای پیام/
صدور یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار ضمانت نامه برای صادرات غیر نفتی