راه حضور کارخانههای لوازم خانگی در بازار جهانی چگونه هموار می شود؟
رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت:کاهش تعداد کارخانهها و کم شدن قیمت تمام شده،از عوامل حضور قدرتمند در بازارهای جهانی است.

در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛
سیدمرتضی میری رئیس اتحادیه لوازم خانگی در گفتوگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت لوازم خانگی در بازار اظهار کرد: هماکنون افزایش تعداد کارخانهها و بالا بودن قیمت تمام شده از عوامل مهم کاهش حضور در بازارهای جهانی است.
کاهش تعداد کارخانهها و تجمیع آنها موجب میشود که کارخانهها تقویت شوند، در چنین شرایطی سایر تولیدکنندگان میتوانند به جای فعالیت در کارخانههای خود به قطعهسازی روی آورند؛ متأسفانه همین مشکل را در خودروسازی هم داریم.
او در ادامه ابراز امیدواری کرد : برای بهتر شدن حضور در بازارهای جهانی میتوان از دانشجویان و شرکت های دانش بنیان کمک گرفت.
بیشتر بخوانید: رونق تولید لوازم خانگی در کشور/افتتاح کارخانه یخچال سازی در عراق
رئیس اتحادیه لوازم خانگی در خصوص وضعیت فعلی لوازم خانگی در بازار تصریح کرد: بازار، روند عادی دارد و خوشبختانه مشکلی در زمینه خرید و فروش وجود ندارد.
میری با اشاره به این موضوع که ورود سه برند جدید در کشور بسیاری از مشکلات موجود در بازار را مرتفع میکند، گفت: این امر موجب میشود که بسیاری از کمبودها در بازار به حداقل برسد.
او تاکید کرد: کیفیت برخی از لوازم خانگی تولید شده در کشور با محصولات کشورهای دیگر قابل قیاس و رقابت است و این نشان دهنده بهتر شدن کیفیت اجناس است.
خوشبختانه با عمق بخشی برخی از شرکتهای قطعهسازی، وابستگی کشور به قطعات خارجی کمتر از گذشته شده است و همچنین تحریمها نیز تأثیر چندانی در وضعیت تولید لوازم خانگی داخلی نخواهد گذاشت.
انتهای پیام/