خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 08 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تشکیل میزهای تخصصی در صداوسیمای اصفهان؛ برنامه‌های گفت‌وگو‌محور چالشی‌تر می‌شود

تسنیم | استان‌ها | یکشنبه، 13 بهمن 1398 - 14:49
مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان گفت: امسال در برنامه‌سازی روی محتوا تأکید کرده‌ایم و در همین راستا، میزهای تخصصی با موضوعات گوناگون از سوی معاونت برنامه‌ریزی تشکیل شده که هر 2 هفته یک‌بار تشکیل جلسه می‌دهند.
اصفهان،مركز،استان،برنامه،صداوسيماي،توليد،سيماي،مجري،مستند،مخ ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، بهرام عبدالحسینی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت دهه فجر اظهار داشت: در سال 98 برای نخستین بار صداوسیمای مرکز اصفهان طبق برنامه پیش رفت و نزدیک به 80 درصد برنامه‌های ما عملیاتی شده است.
وی افزود: در 6 ماهه نخست امسال از رتبه 12 به رتبه دوم مراکز استانی رسیده‌ایم و رتبه‌های خوبی نیز در حوزه برنامه‌‌سازی و فنی در جشنواره مراکز استان‌ها در بجنورد کسب کردیم.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان با اشاره به ساخت 3 تله‌فیلم توسط این مرکز و 2 تله‌فیلم در دست ساخت ادامه داد: مستند میراث کهن تولید مرکز اصفهان درباره آثار تاریخی و مناطق بوم‌گردی استان از شبکه‌های سراسری پخش شد.
همچنین در حال تولید مستند از 10 بانوی کارآفرین اصفهان هستیم که در 3 ماه نخست سال 99 رونمایی می‌شود.
وی با اشاره به تولید و پخش مستند سنگ آهن درباره مشکلات خام‌فروشی سنگ آهن گفت: این مستند منشأ تحول مثبتی شد که طی یک ماه در استان‌های مختلف فیلم‌برداری شده بود.
عبدالحسینی بیان کرد: امسال در برنامه‌سازی روی محتوا تأکید کرده‌ایم و در همین راستا، میزهای تخصصی با موضوعات گوناگون از سوی معاونت برنامه‌ریزی تشکیل شده که هر 2 هفته یک‌بار تشکیل جلسه می‌دهند و برنامه‌سازان موظف هستند خروجی این جلسات را در برنامه‌های تولیدی اعمال کنند.
خوشبختانه در یک سال اخیر تولید محتوای خوبی در فضای مجازی داشته‌ایم و در حوزه فنی نیز پروژه‌های زیادی را اجرا کردیم که آماده بهره‌برداری است.
وی با بیان اینکه صداوسیمای مرکز اصفهان نسبت به بسیاری از مراکز استان‌ها از نظر زیرساخت ضعف دارد، تصریح کرد: پروژه‌های امسال را با 20 میلیارد تومان بودجه اجرا کردیم که بخش زیادی از آن با تلاش همکاران حوزه فنی جذب شد.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان اضافه کرد: سفر به شهرستان‌های استان برای استفاده از ظرفیت‌های هنرمندان آنها را در دستور کار قرار دادیم که تا کنون به 10 شهرستان استان سفر کرده‌ و در جلسات شورای عمومی آنها شرکت کرده‌ایم.
وی در پاسخ به این سئوال که آمارهای منتشرشده درباره میزان مخاطبان و میزان رضایت‌مندی آنها از برنامه‌های صداوسیمای مرکز اصفهان بر چه اساسی منتشر می‌شود، اظهار داشت: اگر تولیدات خوبی نداشتیم نمی‌توانستیم مخاطب زیادی هم جذب کنیم.
در یک سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در مرکز اصفهان انجام شده و عناوین برنامه‌هایی که تولید شده در هیچ مرکز دیگری تولید نشده است.
با استفاده از ظرفیت‌های استان به رتبه دوم مراکز استانی رسیدیم.
از مردم به صورت حضوری و با مراجعه به درب منازل نظرسنجی کردیم و طبق نظرسنجی پاییز امسال سیمای استان 77 درصد و صدای استان (رادیو اصفهان) 35.5 درصد مخاطب دارند.
ممکن است فردی تنها یک برنامه از صداوسیمای استان اصفهان را تماشا کند یا گوش دهد، اما او نیز جزو مخاطبان صداوسیمای مرکز استان محسوب می‌شود.
عبدالحسینی درباره آنتن‌فروشی و تبلیغات تجاری در صداوسیمای اصفهان افزود: نام تبلیغات را آنتن‌فروشی نمی‌گذاریم بلکه به آن برنامه مشارکتی می‌گوییم.
در سال 98 سازمان صداوسیما باید 2 هزار میلیارد تومان از محل پخش پیام بازرگانی و برنامه‌های مشارکتی جذب می‌کرد که تعهد مرکز اصفهان 5 میلیارد تومان بود.
وی درباره انتقادها از برنامه زنده‌رود گفت: این برنامه تغییرات کلی داشت و از فضای باز به دکور فضای بسته منتقل شد در حالی که 13 سال در دکور قبلی اجرا می‌شد.
تهیه‌کننده و مجری این برنامه تغییر کردند و ابتدا با ریزش مخاطب 5 تا 10 درصدی مواجه شدیم اما امروز این برنامه تنها 2 درصد کاهش مخاطب دارد.
به جز مجری اصفهانی، هر هفته یکی از مهمانان حتماً اصفهانی است و از رسانه‌ها انتظار داشتیم همان‌طور که در گذشته از غیربومی بودن مجری برنامه زنده‌رود انتقاد می‌کردند از به‌کارگیری مجری اصفهانی نیز تمجید کنند.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان در پاسخ به سئوال خبرنگار تسنیم مبنی بر فقدان چالش در برنامه‌های گفت‌وگو محور شبکه اصفهان که بیشتر به ارائه گزارش عملکرد مسئولان استان می‌گذرد، گفت: برنامه چالشی بازتاب پس از ماه مبارک رمضان 99 روی آنتن می‌رود.
باید این را بپذیریم که برخی مسئولان نقدپذیر نیستند و با انتقاد برخورد حذفی انجام می‌دهند که این درباره برنامه‌های صداوسیمای مرکز استان نیز صدق می‌کند، اما تلاش می‌کنیم در برنامه‌های سال آینده تولید و پخش برنامه‌های انتقادی و چالشی بیشتری را در دستور کار قرار دهیم.
انتهای پیام/165/ ت