خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 01 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

خوشرویی پرستاران موجب تقویت روحیه بیماران می‌شود

مهر | استان‌ها | دوشنبه، 24 دی 1397 - 14:44
همدان - رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان بابیان اینکه برای پرستاران سن و سال و جایگاه فرد بیمار تفاوتی ندارد، گفت: خوشرویی پرستاران موجب تقویت روحیه بیماران می‌شود.
پزشكي،علوم،تحول،تداوم،خستگي،عنوان،وزارت،دكتر،بهداشت،سلامت،بي ...

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب اله موسوی‌بهار ظهر دوشنبه در همایش گرامیداشت روز پرستار اظهار کردبابیان اینکه هرقدر در زندگی توشه آخرت جمع کرده باشیم و در هر جایگاهی باشیم باز از لطف حضرت حق بی‌نیاز نیستیم، گفت: طول عمر زیاد گاه، وابستگی بیشتری ایجاد می‌کند.
وی بابیان اینکه برای بستگان بیمار یا فرد محتضر تفاوتی ندارد بیمار او چند سال عمر کرده زیرا فقط به بهبود سلامتی او می‌اندیشد و این مسئولیت سنگین کادر درمان را بارزتر می‌کند، تاکید کرد: برای کارکنان بیمارستان به ویژه پرستاران سن و سال و جایگاه فرد بیمار تفاوتی ندارد و بی‌دریغ برای بیمار زحمت می‌کشند و گاه حتی خوشرویی آنها در تقویت روحیه فرد اثرگذار است.
وی همچنین با اشاره به تغییر و تحولات اخیر در وزارت بهداشت بیان کرد: دکتر قاضی‌زاده هاشمی را همه به عنوان وزیر پر کار شناخته بودند و اقدام او در اجرای طرح جدید و نوین تحول سلامت قابل تحسین بوده و هست.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: دکتر نمکی نیز مبنای کار خود را بر تداوم اجرای طرح تحول سلامت قرار داده و ما این را به فال نیک می‌گیریم.
وی متذکر شد: مردم و پزشکان همه از طرح تحول سلامت منتفع هستند و این رویکرد ایجاد اصلاح در سیستم سلامت، مورد اقبال عموم مردم و کارشناسان این حوزه است.
موسوی‌بهار همچنین به گمانه‌زنی‌ها در خصوص مطرح شدن وی به عنوان پیشنهاد وزارت بهداشت اشاره و عنوان کرد: این شایعات صحت ندارد البته موضوع از سر لطف دوستان و اصحاب رسانه مطرح شده بود و امید است دکتر نمکی در همین سمت صاحب رای اعتماد شده و شرایط مثبت وزارت بهداشت را تداوم و تعمیق بخشد.
وی در پایان به جابجایی‌های اخیر در معاونت های درمان و اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی همدان اشاره و اظهار امیدواری کرد: این هم‌افزایی و همراهی با ظرفیت موجود تداوم یابد.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: پرستاران از جمله اقشار خستگی ناپذیر و بی ادعای جامعه هستند.
امیر خجسته به سرکشی های اخیر خود از بیمارستان ها اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه عموم مردم از برخورد و عملکرد پرستاران ابراز رضایت می کردند.
وی همچنین با اشاره به نقش آفرینی موثر پرستاران در طول دفاع مقدس عنوان کرد: پرستاران با وجود شکنجه ها و مشقات کار در جنگ، دست از کار نشسته و تلاش خستگی ناپذیری داشتند.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ۴ تن از معاونت‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان از پرستاران هستند و غالبا پرستاران توفیقات ارزنده ای در عرصه‌های مدیریتی دارند.
وی در پایان از زحمات دکتر قاضی‌زاده هاشمی در منصب وزارت بهداشت قدردانی کرد و افزود: تمایل ما بر این بود این وزیر خستگی ناپذیر در این سمت به کار خود ادامه می‌داد.