درباره تغییر تقویم آموزشی آموزش و پرورش کوتاهی می کند
وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش بنگاه کاریابی نیست. درباره تغییر تقویم آموزشی نیز باید بگویم که خود آموزش و پرورش دارد کوتاهی میکند.

به گزارش خبرنگار مهر ، علیرضا علی احمدی، وزیر اسبق آموزش و پرورش با بیان اشکالات ساختاری فراوانی در کشور داریم که ناهماهنگیهایی را در پی دارد گفت: یک علت مداخلات غیرتخصصی در آموزش و پرورش، به خود مسئولین آموزش و پرورش بر میگردد.
مداخلات در زمان بنده هم وجود داشت ولی با قاطعیت ایستادم و اجازه ندادم حتی یک نفر معلم به تهران منتقل شود.
یک نماینده مجلس درخواست انتقال همسرش را داشت که در مقابلش ایستادیم و وی علیه ما استیضاح را کلید زد که به نتیجهای هم نرسید.
وی افزود: در تمام این مدت یک نفر به سفارش مجلس و یا دستگاههای دیگر استخدام نکردم و بازنشستگی ۱۷۵ هزار نفر صورت گرفت.
اما بعد از اینکه رفتیم برخی افراد کشتی آموزش و پرورش را به گل نشاندند.
وزیر اسبق آموزش و پرورش با بیان اینکه به عنوان مثال امکانات آموزش و پرورش درگیر انتخابات است اما هزینه آن را پرداخت نمیکنند گفت: دستگاهها به آموزش و پرورش فشار میآورند اما باید محکم باشد.
متاسفانه فرهنگ لابی و بده بستان هم وجود دارد و اگر مسئولی بخواهد بماند باید در مواردی بده بستان داشته باشد.
نمایندگان مجلس کار آموزش و پرورش را مختل میکنند و فرمان آموزش و پرورش را در استانها به دست میگیرند و تا تغییر مدیر مدرسه هم مداخله میکنند.
علی احمدی با بیان اینکه آموزش و پرورش سالیانی است که از دست رفته است گفت: تنها بحث کمیت مطرح نیست بلکه کیفیت هم باید مورد توجه باشد.
فرزندان ما بیشتر در فضای مجازی حضور دارند و حضورشان در مدرسه باکیفیت نیست.
چه سهمی از مستخدمین آموزش و پرورش در ۴۰ سال گذشته از طریق مجاری رسمی تربیت معلم و چه سهمی از دیگر طرق وارد آموزش و پرورش شده اند ؟
وقتی مربیان نهضت سوادآموزی که تخصص آموزش بزرگسالان را دارند جذب آموزش و پرورش شده و به دوره ابتدایی میروند چه اتفاقی میفتد ؟
وزیر اسبق آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه تقویم آموزشی قطعاً نیازمند اصلاح است اظهار کرد: علیرغم محدودیتهای قانونی باز هم آموزش و پرورش میتواند تصمیماتی اتخاذ کند.
نگاه منفعلی در اغلب زمینهها از جمله آموزش و پرورش داریم.
از ۱۰ سال قبل به این سو و از سال ۹۰ تا کنون از ۱۶۴ روز ناسالم در یک سال در تهران تا ۴۲ روز ناسالم در سال دیگر داشته ایم .
باید راهکار بیابیم.
به عنوان مثال میتوان ۵ شنبهها کلاس درس دایر کرد، در این صورت ۳۲ روز به ساعات آموزش افزوده میشود.
وی ادامه داد: یا میتوان بسته آموزشی تولید و از طریق شبکه رشد و مجاری چندرسانه ای در اختیار دانش آموزان قرار دهیم.
اگر مدرسه دوشیفته نیست میتوان کلاس برگزار کرد و یا سیستم دو ترمی را سه ثلثه کرد.
در ای نصورت میتوان برنامه را طوری تنظیم کرد که تعطیلی روزهای آلودگی هوا در بین دو ثلث قرار بگیرد.