خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

هشدار نماینده سازمان ملل درباره انگیزه خشونت معترضان لبنانی

مشرق | بین‌الملل | پنجشنبه، 03 بهمن 1398 - 18:54
هماهنگ کننده ویژه دبیر کل سازمان ملل در لبنان خشونت‌ آشوبگران در جریان اعتراضات را مانوری سیاسی برای ایجاد اختلافات فرقه‌ای و تضعیف ثبات و امنیت لبنان توصیف کرد.
لبنان،دياب،كوبيش،معترضان،بيروت،خشونت،امنيتي،ملل

به گزارش مشرق، یک مقام ارشد سازمان ملل روز پنجشنبه در توئیتر از خشونت در حاشیه اعتراضات لبنان انتقاد کرد.
یان کوبیش اعلام کرد، خشونتی که برخی معترضان در بیروت پایتخت لبنان بروز می‌دهند در پس آن مقاصدی سیاسی است که به نظر می‌رسد برای نابودی امنیت و ثبات این کشور است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، کوبیش هماهنگ کننده ویژه دبیر کل سازمان ملل در لبنان در پیام توئیتر خود ضمن اشاره به حملات به نیروهای امنیتی، غارت نهادهای دولتی و املاک خصوصی در بیروت گفت: «این (اتفاقات) به نظر می‌رسد مانند یک مانور سیاسی برای تحریک نیروهای امنیتی ، تضعیف صلح مدنی و ایجاد اختلافات فرقه‌ای است».
با وجود آنکه دولت جدید لبنان سه‌شنبه شب هفته جاری (اول بهمن ماه) به نخست‌وزیری «حسان دیاب» تشکیل شد، اما تظاهرات در چهارشنبه شب (دیشب) نیز ادامه پیدا کرد.
معترضان پس از انتشار دعوت‌هایی در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر ریختن به خیابان‌ها و اعلام مخالفت با دولت دیاب، در نزدیکی مقر پارلمان لبنان در میدان «النجمه» تجمع کردند و برخی از این تظاهرات‌ها به خشونت و درگیری با پلیس منجر شد.
یک شبکه محلی هم از رد پای جریان غربگرای «المستقبل» در این قضایا خبر داد.