خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 07 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

کشاورزان هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند/ ماندگاری هوای سرد در اکثر مناطق کشور

باشگاه خبرنگاران | اقتصادی | پنجشنبه، 03 بهمن 1398 - 18:10
حقیقت گفت: با توجه به ورود سامانه‌های بارشی به کشاورزان توصیه می‌شود که از مصرف کود شیمیایی به دلیل سرمای هوا در باغات و مزارع اجتناب کنند.
كشاورزي،هواشناسي،توجه،بارش،برف،كشور،مشكلي،مديركل،توصيه،حقيقت

مدیر هواشناسی کشاورزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:
مسعود حقیقت مدیرکل شبکه هواشناسی کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از استمرار سامانه بارشی و ماندگاری هوای سرد در اکثر مناطق کشور خبر داد و گفت: بنابر نقشه‌های هواشناسی تا پایان هفته سامانه بارشی یکی پس از دیگری وارد کشور می‌شوند و زمینه را برای بارش برف و باران در برخی استان‌های کشور فراهم می‌کند.
او افزود: با توجه به بارش باران و برف همراه با ماندگاری هوای سرد به دامداران توصیه می‌شود که کشیک شبانه را در دامداری‌های خود به ویژه در مناطقی که برف ریزش کرده، برقرار کنند.
مدیرکل شبکه هواشناسی کشاورزی در توصیه‌ای به باغداران، گفت: با توجه به وضعیت جوی به باغداران شمال کشور توصیه می‌شود که نسبت به برف تکانی درختان مرکبات اقدام کنند و از هرگونه محلول پاشی و سم پاشی در باغات به دلیل سرمای هوا اجتناب کنند.
به گفته حقیقت: با توجه به سرمای هوا، کشاورزان از مصرف کود شیمیایی به سبب عدم جذب در زمین خودداری کنند ضمن آنکه در مناطق جنوبی‌تر کشاورزان تا پایان هفته مانعی برای کشت ندارند.
این مقام مسئول افزود: با توجه به شرایط جوی، سرما و یخبندان، به کندوداران توصیه می‌شود که احتیاط لازم را از زنبورستان‌ها فراهم آورند تا مشکلی برای آنها ایجاد نشود.
مشکلی در تأمین آب موردنیاز بخش کشاورزی وجود ندارد
او با بیان اینکه نیازی به آبیاری مزارع و باغات نیست، گفت: با وجود شرایط مساعد بارندگی برای بخش کشاورزی نسبت به متوسط بلند مدت نیازی به آبیاری مزارع نیست.
به گفته مدیرکل شبکه هواشناسی کشاورزی: اگرچه میزان بارش در سال زراعی جدید در حد نرمال و قدری گرایش به کمتر از نرمال دارد اما مشکلی در تأمین آب موردنیاز بخش کشاورزی وجود ندارد.
حقیقت در پایان تصریح کرد: با توجه به رشد بارش نسبت به دوره بلند مدت، خشکسالی هواشناسی تا حدودی مرتفع شده است اما این امر به معنای استفاده بی‌رویه از آب در بخش کشاورزی نیست.
انتهای پیام/