خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 30 فروردین 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

صرفه جویی ۲۷ درصدی در مصرف بنزین

ایسنا | استان‌ها | پنجشنبه، 03 بهمن 1398 - 17:48
معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان پارس آباد گفت: جایگزینی ۴۵درصدی مصرف سوخت بنزین با سی ان جی در پارس آباد بی سابقه بوده است.
مصرف،بنزين،جي،صرفه،جويي،پارس،سوخت،شهرستان،افزايش،محمدزاده

ایسنا/اردبیل معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان پارس آباد گفت: جایگزینی ۴۵درصدی مصرف سوخت بنزین با سی ان جی در پارس آباد بی سابقه بوده است.
اروجعلی محمدزاده امروز سوم بهمن در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان پارس آباد از صرفه جویی محسوس در میزان مصرف بنزین و سوخت گاز ال پی جی بعد از هدفمندی بنزین خبر داد و افزود: حدود سه میلیون مترمکعب، معادل ۲۷درصد صرفه جویی در مصرف بنزین در مقایسه با قبل از هدفمندی کاهش داشته است که یک رکورد در تاریخ مصرف سوخت محسوب میشود.
وی اضافه کرد: این رقم در کل استان اردبیل به ۱۸ و نیم میلیون متر مکعب صرفه جویی افزایش یافته است بطوریکه رقمی قابل توجه در کاهش میزان مصرف بنزین میباشد.
محمدزاده خاطرنشان کرد: سیر نزولی مصرف سوخت، در گاز مایع نیز اتفاق افتاده است که معادل ۲۲درصد صرفه جویی در مصرف گاز ال پی جی میباشد.
معاون فرماندار پارس آباد یادآور شد: علیرغم صرفه جویی محسوس در مصرف بنزین افزایش فاحشی در مصرف گازسی ان جی اتفاق نیفتاده است و تنها ده درصد در مصرف سی ان جی افزایش رخ داده است.
اروجعلی محمدزاده به برخورد جدی با گرانفروشان تاکید کرد و گفت: اصنافی که نسبت به درج قیمت واقعی بر روی کالا بی توجه بوده و یا بصورت صوری اقدام به درج قیمت ها می کنند،باید به شدت برخورد شود.
به گزارش ایسنا، کنترل قیمتها و برخورد با صنوفی که برای فتوکپی مدارک بیش از تعرفه قانونی از مردم وجه دریافت میکنند و همچنین عدم احتساب ظرف قنادی در قنادان، از دیگر بخش های سخنان معاونت برنامه ریزی و توسعه فرمانداری پارس آباد در این جلسه بود.
وی افزود : ۱۷۴۶ مورد بازرسی در ماه گذشته در شهرستان انجام شده است و ۹۸ فقره پرونده نیز برای متخلفان تشکیل شده است، اما با این حال به جهت آمار بالای شهرستان و نزدیکی ایام عید این بازرسیها باید افزایش یافته و نظارتها تشدید شود.
انتهای پیام