خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

سقوط هواپیمای اطفای حریق در استرالیا سه کشته برجای گذاشت

فارس | بین‌الملل | پنجشنبه، 03 بهمن 1398 - 16:11
یک مقام آتش‌نشانی محلی در استرالیا اعلام کرد یک فروند هواپیمای اطفای حریق کانادایی حین انجام عملیات سقوط کرده و هر سه سرنشین آن جان باختند.
استراليا،هواپيماي،هواپيما،حريق،سقوط،جان،اطفاي،محلي،كانادايي، ...

یک مقام آتش‌نشانی محلی در استرالیا اعلام کرد یک فروند هواپیمای اطفای حریق کانادایی حین انجام عملیات سقوط کرده و هر سه سرنشین آن جان باختند.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روز پنجشنبه، در پی سقوط یک فروند هواپیمای اطفای حریق در استرالیا، ۳ سرنشین هواپیما جان خود را از دست دادند.
به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «شین فیتزیمونس» کمیسیونر محلی آتش‌نشانی گفت: «به نظر می‌رسد در پی سقوط این هواپیما در مناطق کوهستانی مونارو همه سرنشینان جان باخته باشند».
حوالی ۲ بعد از ظهر امروز (پنجشنبه)‌ به وقت محلی، ارتباط با این هواپیمای بزرگ «هرکولس سی-۱۳۰» متعلق به کانادا قطع شده بود.
فیتزیمونس با اعلام این‌که سرنشینان این هواپیما دارای ملیت آمریکایی بودند، گفت هنوز علت سقوط این هواپیما مشخص نیست.
وی افزود: «طبق گزارش‌های اولیه، این هواپیما به‌شدت با زمین برخورد کرده و حلقه بزرگی از آتش در محل اصابت آن با زمین ایجاد شده است».
این مقام استرالیایی گفت، هواپیمای حادثه دیده، از یک شرکت آتش‌نشانی کانادایی اجاره شده بود و همچنان یک هواپیمای سی-۱۳۰ دیگر متعلق به این شرکت، در حال عملیات اطفای حریق در استرالیا است.
آتش‌سوزی‌های استرالیا که از شهریور ماه آغاز شد، تا کنون موجب جان باختن ۲۹ نفر، کشته شدن میلیون‌ها حیوان و سوختن میلیون‌ها هکتار پوشش گیاهی و بیش از ۲۵۰۰ خانه شده است.
شدت آتش‌سوزی‌ها به حدی بود که جانورانی مانند «کوالا» و «والابی» و انواعی از گیاهان بومی استرالیا در لیست گونه‌های در خطر انقراض قرار گرفتند.
اما هفته گذشته بارش شدید باران در این کشور تا حد زیادی این آتش‌سوزی‌ها را مهار کرد.
از روز سه‌شنبه وزش باد شدید، مجدداً موجب گسترش حریق در برخی مناطق شد و تلاش آتش‌نشان‌ها برای کنترل آن را با چالش مواجه کرد.
در استرالیا فصل‌های سال با نیمکره شمالی تفاوت دارند و اکنون در استرالیا اواسط تابستان است و از همین رو مقام‌های این کشور باید خود را برای مقابله با آتش‌سوزی‌های هم‌زمان با افزایش دما آماده می‌کردند.
گرمای هوا و آتش‌سوزی تابستانی در استرالیا امری متداول است، اما آتش‌سوزی‌های امسال زودتر از موعد معمول آغاز شده و افزایش شدید دما و بادهای گرم هم آن را تشدید کرد.
انتهای پیام/ق