خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 09 فروردین 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

پاسخ 40 سؤال از خطبه‌های افتخار آفرین رهبری در نماز جمعه

فارس | اجتماعی و حوادث | پنجشنبه، 03 بهمن 1398 - 15:37
معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش و پرورش در یادداشتی به 40 سؤال از خطبه‌های افتخار آفرین مقام معظم رهبری در نماز سیاسی و عبادی جمعه هفته گذشته پاسخ داد.
ملّت،ايران،آمريكا،قدرت،دست،الهي،متعال،خدا،كشور،سپاه،انسان،خدا ...

خبرگزاری فارس - گروه آموزش و پرورش: حجت‌السلام والمسلمین حسین درودی معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش و پرورش یادداشتی را با عنوان پاسخ 40 سؤال از خطبه‌های افتخار آفرین مقام معظم رهبری در نماز سیاسی و عبادی جمعه هفته گذشته برای دوستداران جبهه مقاومت و آزادگی، در اختیار این خبرگزاری قرار داده است:
در خطبه‌های نماز جمعه هفته گذشته مقام معظم رهبری حفظة الله تعالی، پاسخ به چه سؤالاتی را می‌توانیم مشاهده کنیم که نیاز ضروری مردم متدین و آزاده ایران اسلامی و جهان بشریت را برای مقابله با دشمنان درون ساحتی و برون مرزی خود مجهز می‌نماید تا شهبه پراکنی سر سپردگان شیاطین داخلی و خارج از کشور آنها را به اسارت فرهنگی نکشانند و از زندگی پاکیزه فطری و توحیدی اشان محروم ننمایند، به جهت اینکه فقر استکبار ستیزی برخی والدین و مسؤولین به مردم و فرزندان و اعضای خانواده و دیگر قشرهای جامعه تسری داده نشود، لازم است هدایت‌گری‌های مقام عظمای ولایت به عنوان یک درمانگر ویژه و علاج آسیب‌های فردی و اجتماعی و افسردگی‌های سیاسی و خمودگی های فرهنگی به آن التفات و عنایت گردد.
به دلیل اینکه بیانات معظم له از فرودگاهی بر می‌خیزد که حداقل 50 سال فعالیت فرهنگی و سیاسی و اجتماعی و تحقیقاتی در آشیانه‌های آن مشاهده می‌شود، لهذا بر همه اهل انصاف و ایمان و آزادگی لازم است که سخنان ایشان را در سطوح مختلف بسته‌بندی نموده و به صورت جهادی، برای متقاضیان و شیفتگان آن بسرایند.
زیرا حضرت علی علیه السلام به عنوان یک انسان شناس بی بدیل فرموده‌اند "الناس اعدا ما جهلوا" انسان ها با محبت نا خواسته به جهل خود، از منفعت حقیقی و واقعی محروم شده و شکار شیاطین و نفس اماره خود می‌گردنند، اگر مصلحان و خیرخواهان واقعی حقایق را نشر بدهند بسیاری از دشمنی های دوست داشتنی شیاطین جنی و انسی با نفرت فطری و مستدام مواجه می‌شود چراکه این یک سبک پایدار و همه جانبه در آموزش است.
در همین راستا پژوهشی جهت استخراج پاسخ به سؤالاتی چند از سخنان حکیمانه و جان بخش معظم له در نماز جمعه تقدیم ذائقه‌های انقلابی و جهادی می‌گردد.
1- گستره کارگشایی تقوای الهی چند بعدی است؟
تقوای الهی را معیار کار خودمان قرار بدهیم.
اگر فرج و گشایش در مسائل شخصی و اجتماعی را می‌خواهیم.
2- آیا زندگی پیامبران الهی در قرآن کریم زمان پذیری دارد‌؟
یک آیه‌ پُر مغز و پُر مضمونی مثل بقیّه‌ آیات قرآن در سوره‌ ابراهیم هست.
امروز بحث من پیرامون این آیه و آیات بعد از این آیه است.
می‌فرماید که وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا مُوسَى بِآیَاتِنَا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَکَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَذَکِّرْهُمْ بِأَیَّامِ اللّهِ إِنَّ فِی ذَلِکَ لآیَاتٍ لِّکُلِّ صَبَّارٍ شَکُورٍ توصیه می‌کند، دستور می‌دهد حضرت موسی را که «ذَکِّرهُم بِاَیّامِ الله».
دو احتمال در معنای «ذَکِّرهُم بِاَیّامِ الله» هست که در مقصودی که ما از این آیه داریم فرقی نمی‌کند.
3- آیا میان صبر و استقامت و شکرگزاری رابطه مستقیم و دائمی برقرار است؟
موسی پیامبر عظیم‌الشأن الهی مأمور است که ایّام‌الله را به یاد مردم بیاورد.
بعد می‌فرماید: اِنَّ فی ذّْلِکَ لَأیّْتٍ لِکُلِّ‌صَبّارٍشَکور.
ایّام‌الله آیه‌اند، نشانه‌اند، دلیل راهند.
برای چه کسانی؟
برای کسانی که این دو صفت را دارند: صبّارند و شکورند.
صبّار یعنی کسی که سر تا پا استقامت و صبر است، یکسره اهل صبر و استقامت، شکور یعنی آن کسی که نعمت را می‌شناسد و شکرگزاری می‌کند.
4- چرا باید ایام الله را به یاد آورد و به مردم تذکر داد؟
حضرت موسی این دستور را عمل کرد: وَ اِذ قالَ موسیّْ لِقَومِهِ اذکُروا نِعمَةَ اللهِ عَلَیکُم اِذ اَنجیّکُم مِن ءالِ فِرعَونَ؛ به یاد آن‌ها آورد نجاتشان از دست فرعون را، فرعونیان را، از دست قدرت فائقه و غالب ستمگر را که چطور شما را نجات داد؛ این از ایّام‌الله است یکی از نمونه‌های ایّا‌م‌الله این است.
5- چه رابطه‌ای میان از یاد بردن نعمت خداوند و سلطه ستمگران وجود دارد؟
آن وقتی که جوامع و انسان‌ها و اقوام از دست قدرت‌های ستمگر نجات پیدا می‌کنند.
بعد دنباله این ندای عمومی پروردگار است، صدای بلند خدا است: وَ اِذ تَاَذَّنَ رَبُّکُم، «تأذّن» یعنی با صدای بلند خدای متعال به همه اعلان می‌کند که لَئِن شَکَـرتُم لَاَزیدَنَّکُم؛ اگر شکرگزاری کردید، ما آن نعمتی را که به شما دادیم این را روزبه‌روز افزایش خواهیم داد، زیاد می‌کنیم؛ وَلَئِن کَفَرتُم اِنَّ عَذابی لَشَـدید؛ [۴]، امّا اگر کفران نعمت کردید، وظایف شکر را به جا نیاوردید، آن وقت آنجا عذاب الهی است، مشکلات فراوانی است که برای شما پیش خواهد آمد.
بعد در آیه‌ بعد هم نتیجه‌ کلّی از این مطالب را می‌فرماید که: وَ قالَ موسیًّ اِن تَکفُروِّا اَنتُم وَ مَن فِی الاَرضِ جَمیعًا فَاِنَّ اللهَ لَغَـنِیٌّ حَمید.
این که ما می گوییم شکرگزار باشید، این که می گوییم مراقب نعمت خدا باشید، نعمت خدا را از یاد نبرید، این برای خود شما است وَالا خدای متعال بی‌نیاز است.
6- مردم صبار و شکور چه خصوصیاتی دارند؟
برای مردمی که صبّارند و شکورند.
صبّارند یعنی یکپارچه اهل استقامت و صبرند، به اندک چیزی از میدان خارج نمی‌شوند، ایستادگی می‌کنند.
شکورند، یعنی اوّلاً نعمت را می‌شناسند، ابعاد پنهان و آشکار نعمت را می‌بینند؛ ثانیاً قدرشناس نعمتند، یعنی ارزش این نعمت را، وزن این نعمت را، قیمت این نعمت را می‌دانند؛ ثالثاً بر اساس آن احساس مسؤولیّت می‌کنند، بر اساس این نعمتی که خدا داده، احساس مسؤولیت می‌کنند؛ ملّتی، جمعیّتی، قومی که بی‌صبر نیستند، مسؤولیّت‌ناشناس نیستند.
این آیات، آیات سوره‌ ابراهیم است، مکّی است؛ یعنی در آن وقتی که مسلمان‌ها در اوج مبارزات و ایستادگی و مقاومت در مقابل جریان کفر قرار داشته‌اند، در آن وقت این آیات نازل شده است، به آن‌ها مژده می‌دهد، به مردم می‌گوید که بدانید که خدای متعال ایّام‌اللهی دارد، آن ایّام‌الله را به شما نصیب خواهد کرد؛ باید شما شکرگزار ایّام‌الله باشید.
اگر واکنش درست و شاکرانه نشان دادید از آنچه که خدای متعال به شما داده است، خدای متعال به شما پیروزی‌های بیشتری را در آینده خواهد داد.
7- آیا هر جامعه‌ای باید دوران مکی و مدنی را پشت سر بگذارد؟
این آیات، آیات سوره‌ ابراهیم است، مکّی است؛ یعنی در آن وقتی که مسلمان‌ها در اوج مبارزات و ایستادگی و مقاومت در مقابل جریان کفر قرار داشته‌اند، در آن وقت این آیات نازل شده است، به آن‌ها مژده می‌دهد، به مردم می‌گوید که بدانید که خدای متعال ایّام‌اللهی دارد.
8- چرا لازم است حوادث تلخ و شیرین کشور به صورت آموزشی در اختیار دانش‌آموزان و دانشجویان قرار داده شود؟
ماجرا‌های تلخ، ماجرا‌های شیرین، حوادث درس‌آموز در این دو هفته برای ملّت ایران پیش آمد.
یوم‌الله یعنی چه؟
یعنی آن روزی که دست قدرت خدا را انسان در حوادث مشاهده می‌کند؛ آن روزی که ده‌ها میلیون در ایران، و صد‌ها هزار در عراق و بعضی کشور‌های دیگر به پاس خونِ فرمانده سپاه قدس به خیابان‌ها آمدند و بزرگ‌ترین بدرقه‌ جهان را شکل دادند، این یکی از ایّام‌الله است.
9- آیا برای خداوند متعال روز و هفته و سال وجود دارد؟
روزی هم که موشک‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پایگاه آمریکایی را در هم کوبید، آن روز هم یکی از ایّام‌الله است.
ما این دو روز را جزو ایّام‌الله در همین چند روز گذشته، در همین دو هفته‌ گذشته، در مقابل چشم خودمان ما ملّت ایران مشاهده کردیم؛ این‌ها روز‌های نقطه‌ عطف تاریخند، روز‌های تاریخ‌سازند، روز‌های عادّی نیستند اینها.
این که یک نیرویی، یک ملّتی، این قدرت را دارد، این توان روحی را دارد که به یک قدرت متکبّر زورگوی عالم این جور سیلی بزند، نشان‌دهنده‌ دست قدرت الهی است، پس آن روز جزو ایّام‌الله است؛ روز‌ها تمام می‌شوند، لکن تأثیرات این روز‌ها در زندگی ملّتها باقی می‌مانند؛ در روحیه‌ ملّت ها، در منش ملّت ها، در مسیر ملّت ها، آثاری که این روز‌ها باقی میگذارند آثار ماندگار و بعضاً جاودانه است.
10- روزهای خداوند متعال در چه قالب‌هایی برای مردم قابل لمس هستند؟
ده‌ها میلیون در ایران، و صدها هزار در عراق و بعضی کشورهای دیگر به پاس خونِ فرمانده سپاه قدس به خیابانها آمدند و بزرگترین بدرقه جهان را شکل دادند.
روزی که موشک‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پایگاه آمریکایی را در هم کوبید.
11- آیا جامعه ایرانی ویژگی های یک جامع صبار و شکور را داراست؟
جامعه‌ ایرانی به نظر ما یک جامعه‌ صبّار و شکور است؛ ملّت ما ملّت پُراستقامتی است و ملّت شکرگزاری است.
در طول این سال‌های متمادی، ملّت ایران همواره سپاسگزار الطاف الهی در طول این سال‌ها بوده است.
ما ملّت صبّار و شکور باید از این آیات درس بگیریم.
گفتیم اوّلین مسئله این است که ابعاد مادّی و معنویِ این پدیده را شناسایی کنیم.
من عرض می‌کنم پس از ۴۱ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، این جمعیّت بی‌نظیر را کدام دست قدرتی به میدان آورد؟
این اشک و عشق و شور را چه کسی پدید آورد؟
کدام عاملی میتوانست یک چنین معجزه‌ای را نشان بدهد جز دست قدرت الهی؟
12-آیا انقلاب اسلامی به پیروزی نهایی خواهد رسید؟
آن کسانی که دست قدرت خدا را نمی توانند در این حوادث ببینند و تحلیل‌های مادّی در این مسائل می‌کنند، عقب می مانند.
باید دست قدرت خدا را دید.
بُعد معنوی و بسیار مهمّ این حادثه همین است که خدای متعال این کار را می‌کند.
وقتی خدای متعال یک چنین حرکتی را در ملّت به وجود می‌آورد، انسان باید احساس کند که اراده‌ی الهی بر پیروزی این ملّت است.
این نشان‌دهنده‌ این است که اراده‌ الهی بر این است که این ملّت در این راه و در این خط حرکت کند و پیروز شود.
نشان‌دهنده‌ معنویّات و باطن این ملّت هم هست.
13- آیا امام خمینی رحمة الله علیه یک حقیقت همیشه زنده است؟
این عشق و این وفا و این ایستادگی و در این بیعت بزرگ با خطّ امام، مردم با این حضورشان در میدان با خطّ امام بیعت کردند؛ بیعتی با این عظمت، آن هم بعد از گذشت بیش از سی سال از رحلت امام بزرگوار این جور با امام، مردم بیعت می‌کنند، این جور امام زنده است.
14- چرا به سعی و کوشش دشمنان خداوند متعال، پاسخ معکوس داده می‌شود؟
چه شد که پس از تلاش امپراتوری خبری صهیونیسم ــ در چند روز قبل از این حادثه و بعد از این حادثه، امپراتوری خبری صهیونیسم در همه‌ دنیا سعی کردند سردار بزرگوار عزیز ما را متّهم کنند به تروریست؛ خود رئیس‌جمهور آمریکا گفت، وزیر خارجه‌اش گفت، دستگاه‌های خبری صهیونیستی در همه‌ دنیا تکرار کردند «تروریست، تروریست» ــ خدای متعال صفحه را درست بعکس آنچه که آن‌ها میخواستند ترتیب داد؟
نه فقط در اینجا در ایران، در کشور‌های مختلف مردم به روح این شهید بزرگ درود فرستادند و پرچم آمریکا و صهیونیست‌ها را آتش زدند.
آیا دست خدا را بوضوح نمی‌شود دید؟
15- عقب ماندگی سیاسی در ایران اسلامی به چه معناست؟
کدام عاملی می‌توانست یک چنین معجزه‌ای را نشان بدهد جز دست قدرت الهی؟
آن کسانی که دست قدرت خدا را نمی‌توانند در این حوادث ببینند و تحلیل های مادّی در این مسائل می‌کنند، عقب می مانند.
16- آیا باطن ملت ایران اسلامی برای دشمنان داخلی و خارجی قابل فهم است؟
انسان باید احساس کند که اراده الهی بر پیروزی این ملّت است.
این نشاندهنده این است که اراده الهی بر این است که این ملّت در این راه و در این خط حرکت کند و پیروز شود.
نشاندهنده معنویّات و باطن این ملّت هم هست.
17- آیا این حقیقت مهم که باطن ملت ایران با خداست و خداوند هم با آنهاست قابل انکار است؟
آیا «لا تَحزَن اِنَّ اللهَ مَعَنا» را که درباره‌ی پیغمبر، در نهایت شدّت، در غار ثَور تنها، بی‌کس، به همراهش میگوید «لا تَحزَن اِنَّ اللهَ مَعَنا» [۸]خدا با ما است؛ این را نشان نمی‌دهد؟
آیا این فرمایش حضرت موسی را به قوم بنی‌اسرائیل که ترسیده بودند می‌گفتند «اِنّا لَمُدرَکون» الان است که نیرو‌های فرعون بیایند ما را محاصره کنند و از بیخ و بُن کار ما را تمام بکنند، حضرت موسی فرمود، «کـَلاِّ اِنَّ مَعِیَ رَبّی سَیَهدین»؛ آیا اینجا «اِنَّ مَعِیَ رَبّی» را انسان نمی‌شود ببیند؟
ملّت ایران نمی‌تواند احساس کند که «اِنَّ اللهَ مَعَنا»، خدا با ما است؟
خدا دست‌های قدرت خود را در این کشور، در این جامعه، در میان این ملّت فعّال کرده است.
18- آیا قوی‌ترین فرمانده آن است که جلو برود و به نیروهایش بگوید بیایید؟
شهید سلیمانی به معنای واقعی کلمه، قوی‌ترین فرمانده مبارزه‌ با تروریسم در این منطقه است، به همین عنوان هم شناخته شده است [ترور کردند]؛ کدام فرمانده دیگر قدرت داشت می‌توانست کار‌هایی را که او انجام داد انجام بدهد؟
به یک منطقه‌ای که در محاصره‌ ۳۶۰ درجه‌ای دشمن است، شهید سلیمانی با بالگرد وارد این منطقه می‌شود، در محاصره‌ کامل دشمن جوان‌های خوبی در آن منطقه هستند که دست ‌تنها هستند، فرمانده‌ای ندارند، چشمشان که به حاج قاسم سلیمانی می‌افتد، جان پیدا می‌کنند، روحیه پیدا می‌کنند، انگیزه پیدا می‌کنند، محاصره را از بین می‌برند و دشمن را متواری می‌کنند و فراری می‌کنند؛ چه کسی می‌تواند این کار‌ها را انجام بدهد؟
فرمانده ضدّ تروریسم در کلّ منطقه قوی‌ترین و سرشناس‌ترین فرمانده، را ترور کردند.
در میدان روبه‌روی جنگ با او مواجه نشدند، دولت آمریکا دزدانه و بزدلانه او را ترور کرد.
19- چرا ملت ایران اسلامی از رویایی با آمریکا و پادوهای او خوفی به دل ندارند؟
آیا این فرمایش حضرت «اِنّا لَمُدرَکون» موسی را به قوم بنی اسرائیل که ترسیده بودند می‌گفتند الان است که نیروهای کَلاِّ فرعون بیایند ما را محاصره کنند و از بیخ و بُن کار ما را تمام بکنند، حضرت موسی فرمود ؛« اِنَّ مَعِیَ رَبّی سَیَهدین» را انسان نمی شود ببیند؟
ملّت ایران نمیتواند « اِنَّ مَعِیَ رَبّی» آیا اینجا، «اِنَّ اللهَ مَعَنا» احساس کند که خدا با ما است؟
خدا دست های قدرت خود را در این کشور، در این جامعه، در میان این ملّت فعّال کرده است.
20- چرا ضربه حیثیتی موشک‌های سپاه برای آمریکا و پادوهای آن تلفات تصاعدی داشته است؟
پاسخ قدرتمندانه‌ سپاه هم در خور تدبّر است.
این یوم‌الله تشییع جنازه و شهادت بزرگ شهید عزیز یک طرف قضیّه است، عکس‌العمل و واکنش قدرتمندانه‌ سپاه طرف دیگر قضیّه است، آن هم درخور تدبّر است، این ضربه‌ به آمریکا بود.
البتّه ضربه‌ نظامی بود، ضربه‌ مؤثّر نظامی بود، امّا مهم‌تر و بالاتر از ضربه‌ نظامی، ضربه‌ حیثیّتی بود، ضربه به هیبت ابرقدرتیِ آمریکا بود.
21- چگونه خداوند قهار ظالمین را به دست و زبان خودشان رسوا می‌کند؟
آمریکایی‌ها آدم خیلی کشته‌اند؛ در عراق در افغانستان در جاهای دیگر هر چه توانسته‌اند، آدم کشته‌اند، ترور کرده‌اند منتها اعتراف نمی‌کردند که ترور کردیم؛ اینجا اعتراف کردند که ترور کردیم؛ اینجا رئیس جمهور آمریکا به زبان خودش اعتراف می‌کند[خدای متعال می زند پشت گردن افراد که خودشان اعتراف کنند؛ اعتراف کردند که ما تروریست هستیم، گفتند ما ترور کردیم.
رسوایی از این بالاتر چه می‌شود؟
22- آیا ابهت شکسته شده آمریکا قابل جبران است؟
آمریکا سال‌ها است در سوریه، در عراق، در لبنان، در افغانستان ضربه می‌خورد، از دست قدرتمند مقاومت ضربه می‌خورد لکن این ضربه از همه‌ آنها بالاتر بود؛ این ضربه، ضربه‌ حیثیّتی بود، ضربه به ابهّت آمریکا بود؛ این ضربه با هیچ چیزی جبران نمی شود.
حالا اعلام می کنند که ما تحریم کردیم، تحریم‌ها را افزایش می دهند، امّا این کار نمی‌تواند آبروی از‌دست‌رفته‌ آمریکا را برگرداند.
این پاسخ قدرتمندانه یک چنین خصوصیّتی بود.
این هم یک جلوه‌ کمک الهی است که پاسخ مجاهدت مخلصانه است.
23- آیا برکات اخلاص همیشه زود بازده و سریع الرشد و حسی است؟
عزیزان من، برادران و خواهران نمازگزار!
اخلاص برکت دارد.
هر جا اخلاص بود، خدای متعال به اخلاص بندگان مخلصش برکت می‌دهد، کار برکت پیدا می کند، رشد و نمو پیدا می‌کند، کار به نحوی می شود که اثر آن به همه می رسد، برکات آن در میان مردم باقی می ماند.
این ناشی از اخلاص است.
نتیجه آن اخلاص، همین عشق و وفاداری مردم، همین اشک و آه مردم، همین حضور مردم، همین تازه شدنِ روحیه انقلابی مردم است.
24- آیا سردار سپبهد شهید حاج قاسم سلیمانی یک شخص است یا محصولی از یک مکتب است؟
حاج قاسم سلیمانی شهید عزیز و به ابومهدی شهید عزیز به چشم یک فرد نگاه نکنیم؛ به آنها به چشم یک مکتب نگاه کنیم.
سردار شهید عزیز ما را با چشم یک مکتب، یک راه، یک مدرسه درس آموز، با این چشم نگاه کنیم آن وقت اهمّیّت این قضیّه روشن خواهد شد.
قدر و قیمت این قضیّه روشن خواهد شد.
25- آیا سپاه قدس یک مجموعه نظامی است یا نهادی برخواسته از دل مستضعفین جهان است؟
سپاه قدس را به عنوان یک مجموعه و سازمان اداری صرفاً نبینیم؛ بلکه به عنوان یک نهاد انسانی و دارای انگیزه های بزرگ و روشن انسانی مشاهده کنیم.
اگر این جور شد، آن وقت این اجتماع مردم، این تجلیل و تعظیم مردم، تکریم مردم معنای دیگری پیدا می‌کند.
26- چرا سپاه قدس در دل آزادگان و محرومان جهان جای دارد؟
سپاه قدس یک نیرویی است که با سعه صدر به همه جا و همه کس نگاه می‌کند.
رزمندگان بدون مرزند؛ رزمندگان بدون مرز.
رزمندگانی که هرجا نیاز باشد، آنها در آنجا حضور پیدا می‌کنند؛ کرامت مستضعفان را حفظ می‌کنند، خود را بلاگردان مقدّسات و حریم های مقدّس می کنند.
سپاه قدس را به این چشم نگاه بکنیم، آن وقت، همین‌ها، همین کسانی که با جان خودشان، با همه توان خودشان به کمک ملّت های دیگر و ضُعَفای اطراف منطقه که در دسترس آنها است می روند، همین ها سایه جنگ و ترور و تخریب را از کشور خودمان هم دور می کنند و دفع می‌کنند.
27- چرا انقلاب اسلامی از ملت عراق و غزه و لنبان و محرومان عالم دفاع می‌کند؟
جوانان مؤمنی است که در زیر فرماندهی سردار شهید عزیزمان سال ها کار کردند، تلاش کردند؛ اینها امنیّت آورند، برای کشور هم اینها امنیّت می آورند؛ بله، به کمک فلسطین و غزّه و دیگر مناطقی که به وجود آنها نیاز هست می روند، امّا برای کشور خودمان امنیّت ایجاد می‌کنند.
آن دشمنی که آمریکا او را تجهیز کرده است، نه برای عراق و سوریه، بلکه در نهایت برای ایران، ایران عزیز؛ داعش را درست کردند، نه برای اینکه فقط در عراق مسلّط بشود، هدف اصلی و نهایی ایران بود.
آنها می‌خواستند از این طریق، امنیّت ما را، مرزهای ما را، شهرهای ما را، خانواده‌های ما را دچار ناامنی و تشویش بکنند؛ اینها متوقّف شدند به کمک همین جوانان مؤمن و عزیزی که رفتند و این تلاش بزرگ را انجام دادند.
28- رفراندوم در انقلاب اسلامی ایران با دیگر کشورهای جهان چه تفاوت هایی دارد؟
ما می‌توانیم ملّت ایران را و معنویّات ملّت را و باطن ملّت را کشف کنیم.
این کسانی که به خیابان آمدند، میلیونها انسانی که در تهران و در قم و در کرمان و در خوزستان و[دیگر شهرها] آمدند زیر جنازه این عزیزان راه رفتند، و کسانی که از دور دیدند و اشک ریختند، و کسانی که در شهرهای مختلف توانستند از دور برای اینها عزاداری بکنند که واقعاً ده‌ها میلیون جمعیّتِ ملّتِ ما در این آزمون بزرگ شرکت کردند می شود باطن اینها را، حقیقت اینها را تشخیص داد.
ملّت از هر جناح و حزب، از هر مجموعه، از هر قوم، از هر خصوصیّت جغرافیایی، در این جهت مثل همند؛ طرفدار انقلابند، طرفدار حاکمیّت اسلامند، گفتن به همه مطامع دولت های استکباری «نه» طرفدار ایستادگی در مقابل ظلمند، طرفدار و استعماری اند.
29- چرا کسانی که از صدق و صفا محرومند حامی شعار تسلیمند؟
ملّت ایران نشان داد که از خطّ مجاهدتِ شجاعانه دفاع می‌کند، ملّت ایران نشان داد که به نمادهای مقاومت عشق می ورزد، ملّت ایران نشان داد که طرفدار مقاومت است، طرفدار تسلیم نیست.
آن کسانی که سعی می‌کنند چیز دیگری را از ملّت بزرگ ما به مردم و به افکار بیگانگان یا افکار عمومیِ داخل نشان بدهند، با صدق و صفا با مردم رفتار نمی کنند؛ ملّت این است، ملّت طرفدار ایستادگی است.
30-چرا سران آمریکایی و پادوهای او از دروغ آشکار دوستی با ملت ایران سود می برند؟
این دلقک‌های آمریکایی که به دروغ و با کمال رذالت می‌گویند که ما در کنار مردم ایرانیم، ببینند مردم ایران چه کسانی هستند.
آن چند صد نفری که به عکس سردار شهیدِ باافتخار ما اهانت می کنند، آنها مردم ایرانند یا این جمعیّت میلیونی عظیمی که در خیابان ها خودشان را نشان می‌دهند؟
31- نظام آمریکا در چه شرایطی فرهنگی و اخلاقی از سیاست خنجر از پشت، برای مقابله با ایران عزیز اقدام می‌کند؟
سخنگویان دولت شریر آمریکا مدام تکرار می کنند که ما در کنار مردم ایرانیم دروغ می‌گویید!
اگر در کنار مردم ایران هم باشید برای این است که خنجر زهرآلود خود را به سینه مردم ایران فرو کنید.
البتّه تا حالا نتوانسته اید، بعد از این هم حتماً نخواهید توانست هیچ غلطی بکنید.
32- چرا جنس سوخت موشک‌های ایران با آمریکا و پادوهای آن متفاوت است؟
ملّت ایران در این قضیّه خود را نشان داد، باطن خود را نشان داد، قاعده و زیربنای فکری خود را ملّت ایران نشان داد؛ احساسات صادقانه خود را ملّت ایران نشان داد؛ این فریاد انتقامی که از مردم شنیده شد در سرتاسر کشور، در واقع این فریاد انتقام، سوخت حقیقی موشک هایی بود که پایگاه آمریکایی را زیر و رو کرد.
33- چرا نور شهدا تحت الشعاع حوادث واقع نمی شود؟
قضیّه تأسّف انگیز حادثه سقوط هواپیما بود.
خب سقوط هواپیما حادثه تلخی بود؛ دل ما را به معنای حقیقی کلمه سوزانید.
از دست دادن جوان های عزیز، مردم خوبمان و کسانی که از کشورهای دیگر اینجا بودند، حادثه بسیار تلخی بود.
در این هیچ شکّی نیست؛ لکن یک عدّه ای به تبع و هدایت تلویزیون های آمریکایی و رادیوهای انگلیسی سعی کردند این قضیّه را به نحوی آرایش بدهند که ماجرای یوم الله ناشی از شهادت بزرگ این دو شهید عزیز را به دست فراموشی بسپارند.
34- چه موقع دشمن قادر است از دست و زبان ما بارکشی کند؟
افرادی که انسان هیچ علاقه ای در اینها نسبت به منافع ملّی و نسبت به مصالح کشور احساس نمی کند؛ واقعاً انسان تعجّب می‌کند.
حالا یک عدّه ای جوانند، احساساتی اند، فریب می‌خورند؛ یک عدّه ای نه، جوان هم نیستند؛ انسان می بیند که اینها هیچ حاضر نیستند منافع ملّی را درک کنند، فهم کنند، پای این منافع بِایستند.
آنچه که دشمن مایل است از زبان اینها سر می زند، در عمل اینها خودش را ظاهر می کند.
35- آیا بشر قادر است در برابر مکر خداوند متعال تاب آوری داشته باشد؟
ما در غم آنها شریک هستیم و تشکّر کنم، از آن پدرمادرهایی و صاحب‌عزاهایی که با وجود اینکه دلهایشان پُر از درد و غم بود، در مقابل توطئه و وسوسه دشمن ایستادند، برخلاف آنچه که میل دشمنان بود موضع گرفتند و حرف زدند.
مادرِ یکی از همین عزیزانی که در این هواپیما ما پای جمهوری اسلامی ایستاده‌ایم، پای انگیزه های « بودند به من نامه نوشته و اظهار کرده که اینها شجاعت می‌خواهد، اینها فهم و بصیرت می‌خواهد و انسان واقعاً با همه.» شما ایستاده ایم وجود، در مقابل این جور شخصیّت هایی احساس تکریم و تعظیم می‌کند.
می‌خواستند این کار را بکنند، شاید بتوانند آن حادثه‌ عظیم را تحت‌الشّعاع قرار بدهند؛ اشتباه کردند.
وَ مَکَروا وَ مَکَرَ اللهُ وَ اللهُ خَیرُ الماکِرین؛ آن‌ها مکر کردند، امّا ندانستند که مکرشان در مقابل دست قدرت پروردگار هیچ تأثیری ندارد‌.
36- حقیقت باطنی کشورهای آلمان و انگلیس و فرانسه چیست، و با چه دیدی باید به آنها نگریست؟
این سه کشور همان سه کشوری هستند که در دوران جنگ تحمیلیِ به ما، تا توانستند، به صدّام حسین کمک کردند؛ دولت آلمان، ابزار، وسایل شیمیایی و سلاح شیمیایی را در اختیار صدّام حسین گذاشت که شهرها و جبهه ها را با آن سلاح هدف قرار بدهد، که هنوز آثارش در بین رزمندگان قدیمی ما وجود دارد؛ دولت فرانسه بالگردهای جنگیِ سوپر اتاندارد را برای زدن کشتی های نفتی ما در اختیار صدّام حسین قرار داد؛ سوابق اینها این است؛ دولت انگلیس با همه وجود در خدمت دشمنان ما بود، در خدمت صدّام بود.
اینها این جوریاند، سوابقشان این است، امروز هم این جوری دارند عمل می کنند.
به اینها به این چشم باید نگاه کرد.
37- چرا کشورهای اروپایی نیاز به پادویی آمریکا دارند؟
بنده همان روز هم گفتم من به اینها اعتمادی ندارم، اینها کاری نخواهند کرد، در خدمت آمریکا خواهند بود؛ امروز کاملاً واضح شده است، بعد از گذشت حدود یک سال معلوم شده است که اینها به معنای واقعی کلمه، پادو آمریکا هستند؛ اینها پادوِ آمریکا هستند.
آن وقت این دولتهای حقیر در انتظار این هستند که ملّت ایران را به زانو در بیاورند.
آمریکا که بزرگترِ شما بود، پیشروِ شما بود، ارباب شما بود، قادر نبود ملّت ایران را به زانو در بیاورد؛ شما کوچکتر از آن هستید که بخواهید ملّت ایران را به زانو در بیاورید.
38- دشمن در کدام وضعیت سیاسی و اجتماعی و فرهنگی، از درون کشور به سیاست پوشش مخملی متوسل می‌شود؟
اینها مذاکره هم که می‌کنند، مذاکره‌شان آمیخته با دغل و فریب کاری است؛ این کسانی که پشت میز مذاکره ظاهر می‌شوند، آن جنتلمن‌های پشت میز مذاکره، همان تروریست های فرودگاه بغداد هستند، اینها همانها هستند؛ تفاوتی نمی کنند؛ لباس عوض می کنند؛ این دست چدنی است که پوشش مخملی و دستکش مخملی را بیرون می آورد و خودش را نشان می‌دهد، وَالّا باطن، همان باطن است؛ هیچ تفاوتی ندارد.
اینها نمی‌توانند کسانی باشند که انسان به اینها اطمینان پیدا کند.
39- قدرت نظامی با چه پشتوانه‌هایی می‌تواند یک قدرت امید بخش همه جانبه در مقابل تهاجم دشمنان درون و برون باشد؟
تنها راه در پیش پای ملّت ایران عبارت است از قوی شدن؛ باید تلاش کنیم قوی بشویم؛ ما از مذاکره هم ابائی نداریم؛ البتّه نه با آمریکا، با دیگران؛ امّا نه از موضع ضعف، از موضع قوّت، از موضع قدرت.
ما بحمدالله دارای قدرتیم و به توفیق الهی قویتر هم خواهیم شد.
البتّه قدرت فقط قدرت نظامی نیست؛ قدرت، قدرت نظامی نیست؛ اقتصاد کشور باید قوی شود، وابستگی به نفت بایستی تمام بشود، نجات پیدا کنیم از وابستگی اقتصادمان به نفت؛ جهش علمی و فنّاوری باید ادامه پیدا کند؛ پشتوانه همه اینها هم حضور مردم عزیزمان در صحنه است.
باید ملّت ایران و مسؤولین کشور تلاششان برای قوی شدن کشور و قوی شدن ملّت باشد، با اتّحاد، با حضور، با صبر و استقامت و با کار سخت و پرهیز از تنبلی؛ این اگر محقق شد، به توفیق الهی، به فضل الهی، ملّت ایران در آینده نه چندان دوری آنچنان خواهد شد که دشمنان حتّی جرئت تهدید هم پیدا نکنند....
40- کدامین پشتوانه اعتقادی و عقلی و عرفی و شرعی اجازه می دهد که به مذاکرات برجام امیدوار باشیم؟
بنده همان روز هم گفتم من به این‌ها اعتمادی ندارم، این‌ها کاری نخواهند کرد، در خدمت آمریکا خواهند بود؛ امروز کاملاً واضح شده است، بعد از گذشت حدود یک سال معلوم شده است که این‌ها به معنای واقعی کلمه، پادو آمریکا هستند؛ این‌ها پادوِ آمریکا هستند.
آن وقت این دولت‌های حقیر در انتظار این هستند که ملّت ایران را به زانو در بیاورند.
آمریکا که بزرگ‌ترِ شما بود، پیشروِ شما بود، ارباب شما بود، قادر نبود ملّت ایران را به زانو در بیاورد؛ شما کوچک‌تر از آن هستید که بخواهید ملّت ایران را به زانو در بیاورید.
انتهای پیام/