خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

بارش برف و باران در 469 جاده کشور/‌برف‌روبی 50هزار کیلومتر جاده در شبانه‌روز گذشته

فارس | برگزیده، اقتصادی | پنجشنبه، 03 بهمن 1398 - 15:04
معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه تا پایان وقت دیروز در 469 محور مواصلاتی بارش برف و باران داشتیم، گفت: در شبانه‌روز گذشته در 50 هزار و 885 کیلومتر باند جاده، برف‌روبی انجام شد.
راهداري،بارش،خودرو،برف،محور،معاون،سازمان،469،مواصلاتي

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه تا پایان وقت دیروز در 469 محور مواصلاتی بارش برف و باران داشتیم، گفت: در شبانه‌روز گذشته در 50 هزار و 885 کیلومتر باند جاده، برف‌روبی انجام شد.
حیدر مطاعی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره انجام عملیات راهداری در محورهای کشور تا پایان وقت روز گذشته اظهار داشت: تا پایان وقت دیروز در 469 محور مواصلاتی بارش برف و باران گزارش شد و 24 استان درگیر بارش برف بودند، همچنین در سه استان بارش باران گزارش شده بود.
وی با بیان اینکه راهدارخانه‌ها در این 24 استان تجهیز کامل شده‌اند‌، اضافه کرد: ‌روز گذشته 13 جاده مسدود داشیم که 7 محور، انسداد فصلی داشتند.
معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: در راستای انجام عملیات راهداری و به کارگیری تجهیزات و ماشین‌آلات برای باز نگه داشتن محورهای برف‌گیر، 3656 راهدار در این 469 محور، عملیات برف‌روبی، شن‌پاشی و نمک‌پاشی را انجام دادند.
مطاعی با بیان اینکه در 940 پایگاه راهداری زمستانی‌ راهداران و ماشن‌آلات راهداری در آماده‌باش کامل هستند، اظهار داشت: در این راستا در 50 هزار و 885 کیلومتر باند جاده، برف‌روبی انجام شد و 16 هزار و 927 تن شن و نمک برای جلوگیری از یخ زدن جاده‌ها و لغزندگی آنها به کار گرفته شد.
وی ادامه داد: همچنین راهداران تلاش کردند به 5542 دستگاه خودرو که در جاده‌ها به دلیل بارش برف دچار مشکل شده بودند،کمک شود.
معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به آماده‌باش افراد در مرکز مدیریت راه‌ها در استان‌های مختلف گفت: رصد وضعیت جاده‌ها از طریق 800 دستگاه دوربین‌های نظارت تصویری در محورهای مواصلاتی و جاده‌های اصلی انجام می‌شود.‌
مطاعی گفت: مسافران جهت اطلاع آخرین وضعیت راه‌ها می‌توانند از سامانه پیامکی 1000141، اپلیکیشن 141 و سامانه تلفنی 141 استفاده کنند.
معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تأکید کرد: در صورت لزوم استفاده از خودرو شخصی برای تردد در جاده‌ها، مسافران تلاش کنند حتما تجهیزات زمستانی کامل و زنجیر چرخ در خودرو داشته باشند، مخزن سوخت خودرو باید تکمیل باشد و راننده‌ها نیز از سلامت ‌سیستم گرمایشی خودرو خود مطمئن باشند‌.
انتهای پیام/