خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ربات‌ انسان‌نمای هند سال آینده به فضا پرتاب می‌شود

ایسنا | دانش و فناوری | پنجشنبه، 03 بهمن 1398 - 12:17
هند قصد دارد پیش از آغاز نخستین ماموریت فضایی دارای سرنشین خود، یک ربات انسان‌نما را برای شبیه‌سازی شرایط ماموریت به فضا پرتاب کند.
فضا،فضايي،ربات،هند،ماموريت،موسوم

هند قصد دارد پیش از آغاز نخستین ماموریت فضایی دارای سرنشین خود، یک ربات انسان‌نما را برای شبیه‌سازی شرایط ماموریت به فضا پرتاب کند.
به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، هند قصد دارد پیش از آغاز نخستین ماموریت دارای سرنشین خود در اواخر سال 2021، یک ربات انسان‌نما موسوم به "ویومیترا" (Vyommitra) را به فضا پرتاب کند.
این ربات انسان‌نما، در اواخر سال جاری و یا اوایل سال 2021 به فضا پرتاب خواهد شد.
نام ویومیترا، ترکیبی از معادل سانسکریت واژه‌های فضا و دوست است که "سازمان پژوهش‌های فضایی هند" (ISRO)، آن را از نام یک زن الگوبرداری کرده است.
ویومیترا می‌تواند تغییر پنل‌ها را انجام دهد، با فضانوردان صحبت کند و به بررسی سیستم‌های فضاپیما بپردازد.
هدف اصلی سازمان پژوهش‌های فضایی هند از ابداع ویومیترا این است تا ابتدا چگونگی تاثیر پرواز فضایی را بر بدن انسان آزمایش کنند و سپس، فضانوردان خود را با فضاپیمای موسوم به "گاگانیان" (Gaganyaan) به فضا بفرستند.
"کیلاسوادیوو سیوان" (Kailasavadivoo Sivan)، مدیر سازمان پژوهش‌های فضایی هند گفت: ویومیترا انسان‌نما می‌تواند عملکرد انسان در فضا را به دقت شبیه‌سازی کند.
این ربات می‌تواند کارآیی بسیاری در شبیه‌سازی داشته باشد و شرایط را در صورت پرواز انسان به فضا را نشان دهد.
اگرچه ویومیترا یقینا به خبر مهمی تبدیل شده اما فرستادن ربات‌ها به فضا، موضوع جدیدی نیست.
ناسا سال گذشته، ربات موسوم به "آستروبی" (Astrobee) را به "ایستگاه فضایی بین‌المللی" (ISS) فرستاد.
هنگامی که موضوع چالش‌های مربوط به پرواز فضایی مطرح می‌شود، ربات‌ها می‌توانند بهتر از عهده فشارهای ناشی از ترک جو زمین برآیند.
انتهای پیام