خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 22 اردیبهشت 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

انتقاد دبیر کمیسیون آموزش مجلس به روند جذب نیرو در آموزش و پرورش

تسنیم | استان‌ها | پنجشنبه، 03 بهمن 1398 - 11:03
دبیر کمیسیون آموزش مجلس گفت: شرایط به‌گونه‌ای شده که همه چیز علیه کیفیت درحال رشد است و از سویی آموزش و پرورش‌ها  به اجبار به نیروهای حق‌التدریسی و نیروهای بازنشسته روی می آورند که هر 2 مورد، کیفیت معلم رسمی را ندارند.
آموزش،پرورش،دولت،كشور،سليمي،بازنشسته،استخدام،معلم

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به ساماندهی آموزش و پرورش کشور اظهار داشت: دولت در زمینه ضابطه‌مند کردن جذب و استخدام، نکته‌ای مهم را فراموش کرد، این که همه دستگاه‌ها مانند یکدیگر نیستند و بعضی دستگاه‌ها همچون آموزش و پرورش اقتضائات خاص خودشان را دارند.
وی افزود: آموزش و پرورش با اصلی‌ترین احتیاج جامعه یعنی تربیت آینده‌سازان کشور سر و کار دارد و حتی اگر یک کلاس بدون معلم بماند کمتر از بحران اجتماعی نیست.
دبیر کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شرایط به‌گونه‌ای شده که همه چیز علیه کیفیت درحال رشد است و از سویی آموزش و پرورش‌ها به اجبار به نیروهای حق‌التدریسی و نیروهای بازنشسته روی می آورند که هر 2 مورد، کیفیت معلم رسمی را ندارند.
سلیمی بیان کرد: از سوی دیگر دولت برای خالی کردن شانه خود از مسئولیت بخش اعظم آموزش را به بخش غیردولتی واگذار کرد و نظارت خود را بر این مراکز کاهش داده و این مسله سبب شده برخی مراکز غیرانتفاعی استانداردهای آموزشی را رعایت نکنند و پرسنل خود را از خانواده و یا موسسات دیگر استخدام کنند.
وی ادامه داد: دولت باید هرچه سریع‌تر آشفتگی و گیر و دار آموزش و پرورش را پایان دهد، نظام آموزشی که بی‌سواد تولید کند در واقع فرآیند اجتماعی شدن دانش‌آموز را مختل می‌کند، اگر در آموزش و پرورش کمبود نیرو دارد ردیف استخدامی مشخص کند، گرفتن نیروی آزاد، حق‌التدریسی و بازنشسته دیگر چه صیغه‌ای است؟
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: چرا باید آموزش و پرورش ما نسبت به کشورهای دیگر آنقدر فقیر باشد، سالانه چه میزان از ثروت تولید‌شده در کشور را صرف آموزش و تربیت نسل آینده خود می‌کند؟
آیا طی چند سال بهبود محسوسی در آموزش و پرورش دیده شده است.
انتهای پیام/712/ش