خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 07 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

خط تولید سوبارو طی دو دهه آینده تنها به خودرو‌های الکتریکی اختصاص می‌یابد

باشگاه خبرنگاران | یادداشت | پنجشنبه، 03 بهمن 1398 - 10:39
شرکت سوبارو برنامه دارد تا کمتر از ۲۰ سال آینده، تمام خط تولید خود را به خودرو‌های الکتریکی اختصاص دهد.
الكتريكي،سوبارو،شركت،توليد،آينده،تويوتا،بازار،برنامه،اوليه،خودرو

به گزارش خبرنگار حوزه هنرمندان گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت خودرو سازی ژاپنی سوبارو برنامه دارد تا طی ۱۵ سال آینده، خط تولید خود را به صورت ۱۰۰ درصد به خودرو‌های الکتریکی اختصاص دهد.
البته سوبارو از شرکت‌های برجسته در حوزه تولید خودرو الکتریکی به شمار نمی‌آید و تا کنون تنها دو مدل کراس‌استریت هیبریدی را برای بازار آمریکا و فوستر ای‌باکسر را برای بازار اروپا با پیشرانه الکتریکی عرضه کرده است.
اما طرح جاه‌طلبانه این شرکت برای حضور قدرتمند در بازار خودرو‌های الکتریکی و حرکت به سمت ساخت وسایل نقلیه پاک، قابل احترام است.
بیشتر بخوانید: مشخصات دوربین و باتری گوشی‌های سامسونگ گلکسی A31 و A41 فاش شد
برنامه بزرگ سوبارو برای دو دهه آینده
مدیران شرکت سوبارو برنامه‌ای جامع و دقیق را برای دو دهه پیش رو ارائه داده‌اند.
هدف کلی این شرکت رسیدن به خط تولید خودرو‌های تمام الکتریکی تا حدود ۱۵ سال آینده است، اما این شرکت در ابتدا می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰، تولید خودرو‌های تمام الکتریکی خود را به ۴۰ درصد برساند.
برای این کار، کمک تویوتا، سهامدار بزرگ سوبارو، لازم است، سوبارو با کمک تویوتا پیشرانه‌هایی هیبریدی که با نام strong hybrid را طی چند سال آینده تولید خواهد کرد، این پیشرانه‌ها در خودرو‌هایی با دیفرانسیل چهار چرخ و بازدهی بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند.
اما این برنامه سوبارو تنها مختص به آینده نیست، این شرکت در حال حاضر تولید جدیدترین خودرو الکتریکی خود را آغاز کرده که طرح اولیه آن توسط چند منبع نا مشخص، منتشر شده است.
این طرح‌های اولیه، شکل ظاهری کراس‌اوور الکتریکی آینده این شرکت را نشان می‌دهد.
در حال حاضر مشخص نیست که دقیقا چه زمانی اولین محصولات الکتریکی سوبارو وارد بازار خواهد شد، اما با توجه به ارائه طرح‌های اولیه نسل خودرو‌های الکتریکی سوبارو، این زمان آنقدر طولانی نخواهد بود.
سوبارو به دنبال از بین بردن وابستگی به تویوتا
تتسو اونوکی، مدیر بخش فناوری سوبارو در مصاحبه با رویترز اعلام کرد: "گرچه در حال حاضر فناوری پیشرانه‌های الکتریکی را از تویوتا تامین می‌کنیم، اما به دنبال آن هستیم که تمام قطعات مورد نیاز خودرو‌های الکتریکی را خودمان تولید کنیم.
برنامه شرکت تنها به کاهش انتشار گاز‌های دی‌اکسید کربن مختصر نمی‌شود، ما به دنبال ان هستیم تا در نسل جدید تولیدات خود، امنیت و بازدهی خودرو‌های الکتریکی دیفرانسیل چهارچرخ را بهبود بخشیم.
"
انتهای پیام/