خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

وزش بادهای جنوبی در نواحی مرکزی و جنوب شرق سیستان و بلوچستان تداوم دارد

تسنیم | استان‌ها | دوشنبه، 24 دی 1397 - 13:30
رئیس کارگروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان از تداوم وزش بادهای جنوبی تا صبح سه شنبه در نواحی مرکزی و جنوب شرق سیستان و بلوچستان با سرعت 30 تا 60 کیلومتر برساعت خبر داد.
زاهدان،هواشناسي،كارگروه،روز،وزش،استان،سيستان،بلوچستان

علی ملاشاهی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در زاهدان، اظهار داشت: پیش‌بینی کلی وضع جوی سیستان و بلوچستان بر اساس نقشه‌های همدیدی آینده نگری نشان می‌دهد آسمان سیستان و بلوچستان ابری تا نیمه ابری است و طبق پیش بینی‌ها طی سه روز آینده بارش بارانی نخواهیم داشت.
رئیس کارگروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: تا صبح روز سه شنبه در زاهدان و نواحی مرکزی و جنوب شرق استان وزش بادهای جنوب و جنوب غربی ادامه دارد که سرعت این بادها به 30 تا 60 کیلومتر بر ساعت نیز خواهد رسید.
وی گفت: در محورهای مواصلای غرب استان زاهدان به سمت بم و همچنین ایرانشهر به بم خیزش موقتی گرد و خاک و کاهش پیش بینی می‌شود که چهارشنبه به صورت موقتی از شدت وزش باد در این مناطق کاسته خواهد شد.
رئیس کارگروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود افراد آسیب‌پذیر به ویژه بیماران و افراد سالمند در زمان بروز طوفان و خیزش گرد و خاک از تردد غیرضروری در فضای باز خودداری کنند.
وی با بیان اینکه در روز چهارشنبه از شدت وزش بادکاسته خواهد شد تصریح کرد: مجددا برای روزهای پنج شنبه و جمعه وزش بادهای شدید با سرعت قابل توجه پیش بینی می‌شود که احتمالا طوفان گرد و خاک در نواحی مرکزی استان دور از انتظار نیست.
رئیس کارگروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: تا روز جمعه در استان روند افزایش دما را شاهد خواهیم بود همچنین دریای عمان در این روزها آرام خواهد بود.
ملاشاهی خاطرنشان کرد: در 24 ساعت گذشته زابل با حداقل دمای منفی 2 درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین و زرآبد با حداکثر دمای 28 درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین شهرهای استان سیستان و بلوچستان بوده‌اند.
انتهای پیام/ش