خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

راهنما خرید میلگرد ساده + قیمت به‌روز در بازار

ایسنا | بازار | چهارشنبه، 02 بهمن 1398 - 17:52
یکی از محصولات کاربردی در صنعت ساختمان‌سازی میلگردها هستند که تنوع بالایی دارند.
ميلگرد،خريد،ميلگردها،ساده،استاندارد،ميلگردهاي،شكل،قطر،مختلفي ...

یکی از محصولات کاربردی در صنعت ساختمان‌سازی میلگردها هستند که تنوع بالایی دارند.
به گزارش ایسنا، بنابر اعلام فولادیوم، برای اینکه خرید آگاهانه‌ای در زمینهٔ میلگرد انجام دهید باید از قبل راهنمای خرید میلگرد را مطالعه کنید تا با داشتن آگاهی اقدام به خرید آن کنید.
میلگردها محصولات فولادی هستند که سطح مقطع دایره‌ای شکل دارند و نسبت طول به قطر آن‌ها زیاد است و شکل ظاهری آن‌ها در دودسته میلگرد آجدار و میلگرد ساده قرار دارند که همان‌طور که از نامشان پیداست میلگرد های ساده هیچ‌گونه آجی در سطح خود ندارند و با استانداردهای مختلفی در ایران و سایر کشورها ساخته می‌شوند که در ایران بیشتر وظیفه تولید میلگرد بر عهده کارخانه کارخانه‌ها ذوب‌آهن اصفهان، شرکت فولاد صنعتی و ساختمانی یزد، فولاد آذربایجان، مجتمع فولاد پارس و غیره می‌باشد.
میلگردها استحکام بالایی دارند و استاندارد آن‌ها با توجه به نوع کاربردی که دارند متغیر است.
معمولاً قطر میلگردها در بازه ۶ تا ۶۰ میلی‌متر می‌باشد.
قطرهای بین ۶ تا ۳۰ میلی‌متر خیلی راحت در بازار عرضه می‌شوند ولی اگر قطر بیشتری مد شما باشد باید سفارش دهید تا تولیدکنندگان آن را برای شما بسازد.
بیش‌ترین و معمول‌ترین قطر طول معمول برای میلگردها ۱۲ متر بوده و اگر کمتر از ۱۰ میلی‌متر باشد میلگردها به‌صورت کلاف تولید می‌شوند.
میلگردها شکل‌های مختلفی دارند که هر کدام برای عملکرد خاصی استفاده می‌شود.
به‌طور مثال میلگرد راستا برای جبران ضعف کششی بتن استفاده می‌شود و خاموت ها برای تحمل نیروی برشی و نگهداری میلگردهای راست در موقعیت خود به کار می‌روند و سنجاقک‌ها برای تقویت مقاومت برشی و میلگردهای رکابی برای تنظیم فاصله بین دو شبکه از مدیریت دیوار به کار می‌رود که البته میلگردها انواع مختلف دیگری هم دارند و می‌توانید در صورت علاقه‌مندی آن‌ها را مطالعه کنید و بیاموزید.
استاندارد میلگرد ساده
همان‌طور که گفته شد میلگردها استانداردهای مختلفی دارند که اولین استاندارد در ایران مربوط به میلگرد ذوب‌آهن اصفهان بوده که دارای استاندارد AII و AIII (GOST۵۷۸۱) می‌باشد که این استاندارد برگرفته از کشور روسیه می‌باشد که البته توسط بقیه تولیدکنندگان استانداردهای دیگری هم در بازار عرضه‌ شده است.
یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در مورد خرید میلگرد به آن توجه کنید استاندارد بودن وزن میلگردها می‌باشد.
خیلی از کسانی که به دنبال خرید میلگرد هستند تصور می‌کنند که این کار دشوار است و به دنبال آن نمی‌روند و ممکن است خرید درستی انجام ندهند و به حرف فروشنده اعتماد می‌کنند اما پیشنهاد می‌کنیم این روش ساده را یاد بگیرید تا بتوانید نحوه محاسبه وزن میلگرد را یاد بگیرید تا خرید را بهتر انجام دهید.
میلگردها انواع مختلفی دارند که بیشترین کاربرد مربوط به میلگردهای آجدار است؛ اما در این مطلب در رابطه با میلگردهای ساده صحبت کردیم که در سطح خود آجی ندارند.
میلگرد نرم بدون آج (A۱)
میلگردهای نرمی که آج ندارند با تنش جاری ۲۳۰۰ کیلوگرم بر سانتیمتر مربع و تنش گسیختگی ۳ هزار و ۸۰۰ کیلومتر بر سانتی‌متر مربع و همچنین تغییر شکل نسبی پلاستیکی ۲۵ درصد تحت عنوان میلگرد نرم و بدون آج شناخته می‌شوند که معمولاً شکل آن‌ها صاف بوده و آجی در آن وجود ندارد که برای آهنگری و تغییر شکل و کارهای جوشکاری مناسب است یک میلگرد داکتایل می‌باشد.
نحوه خرید میلگرد
هنگامی‌که اقدام به خرید میلگرد می‌کنید باید اول‌ از همه در رابطه با محصول موردنظر به‌اندازه کافی تحقیق کنید و مشخصات آن را بدانید و آگاه باشید که هر میلگرد برای کدام نوع کاربرد در ساختمان استفاده می‌شود.
برای اینکه خرید بهتری انجام دهید باید میزان تناژ مورد نیاز خود را قبل از خرید مشخص کنید تا بعد خرید خود را انجام دهید.
در صورتی‌ که خرید شما مقدار محدودی است اجازه خرید مستقیم از کارخانه را ندارید و اگر بالای ۲۵ تن مدنظر شما باشد می‌تواند به‌صورت مستقیم از کارخانه خریداری کنید.
لیست قیمت میلگرد ساده
قیمت روز میلگرد در فولادیوم
امکان دریافت آخرین قیمت میلگرد، میلگرد آجدار و میلگرد ساده از بهترین کارخانه‌ها و دریافت مشاوره تخصصی خرید انواع آهن‌آلات در وب‌سایت فولادیوم (fooladiom.com) برای راحتی کاربران آماده‌ شده است.
انتهای رپرتاژ آگهی