خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ترکیه از تهدیدهای ترامپ نمی ترسد

مهر | بین‌الملل | دوشنبه، 24 دی 1397 - 13:29
وزیر خارجه ترکیه در واکش به تهدید شب گذشته رئیس جمهوری آمریکا علیه این کشور گفت: از تهدیدهای ترامپ نمی ترسیم.
چاووش،تهديد،واكنش،رئيس،جمهوري،تركيه،آمريكا

به گزارش خبرگزاری مهر، آناتولی در خبری فوری از واکنش «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه به تهدید شب گذشته «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا که گفته بود اقتصاد ترکیه را نابود می کند، گزارش داد.
چاووش اوغلو در واکنش به تهدید ترامپ گفته است: از تهدیدهای رئیس جمهوری آمریکا نمی ترسیم.
شب گذشته رئیس جمهوری آمریکا به مقامات آنکارا هشدار داد «که چنانچه جرأت کرده و به متحدان کُرد واشنگتن در سوریه حمله کنند؛ از فشار اقتصادی ویرانگری که آمریکا بر ترکیه اعمال خواهد کرد، در امان نخواهند ماند».
ترامپ در یک پیام توئیتری با ترغیب مقامات آنکارا به ایجاد یک منطقه حائل ۲۰ مایلی، نوشت: «اگر ترکیه به کردها حمله کند، ما به لحاظ اقتصادی نابودشان می کنیم»!
در همین رابطه «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه، با انتشار پیامی در توئیتر به تهدید رئیس جمهوری آمریکا واکنش نشان داد.
کالین در این پیام که در توئیتر منتشر شده ضمن خواستار شدن احترام آمریکا به روابط استراتژیک خود با ترکیه می نویسد: آقای دونالد ترامپ این یک اشتباه کشنده است که کردهای سوری را با حزب کارگران کردستان (پ ک ک) که در لیست گروه های تروریستی آمریکا قرار دارد و همچنین شاخه های آن در سوریه یعنی PYD/YPG یکی بدانیم.