خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

عدم‌همکاری برخی دستگاه‌های نظارتی برای سامانه حقوق و مزایا

باشگاه خبرنگاران | سیاسی | دوشنبه، 24 دی 1397 - 13:25
رئیس سازمان‌ اداری و‌ استخدامی‌ کشور گفت: دستگاه‌ها مکلف هستند تمامی پرداختی‌ها به مدیران و کارمندان را منحصرا در فیش حقوقی منعکس و بعد حقوق پرداخت کنند.
قوه،كاربران،مكلف،مجريه،مزايا،اجرايي،ماده،كشور،قانون،پرداخت،س ...

انصاری در نشست خبری:
به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری جمشید انصاری معاون رئیس جمهور و‌ رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با موضوع «سامانه حقوق و‌دستمزد» صبح امروز در محل این سازمان برگزار شد.
انصاری در ابتدای این نشست با بیان اینکه رسانه‌ها در انتشار اخبار مربوط به این سازمان موفق عمل کردند، گفت: همکاران مطبوعاتی امانت و صداقت خبری خود را رعایت کردند، طبق ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه، دولت مکلف به راه اندازی سامانه حقوق و مزایا شده است؛
وی در خصوص ویژگی‌های این سامانه افزود: امکان تجمعی پرداخت‌ها روسا و مدیران دستگاه‌های اجرایی شامل قوای سه گانه و تمامی دستگاه‌هایی که در ماده ۲۹ اسامی آن‌ها عنوان شده است؛ از ویژگی‌های این سامانه است.
وی افزود: علاوه بر قوه مجریه، قوای قضاییه و مقننه و تمامی دستگاه‌هایی که قوانین و مقررات خاص خود را دارند و تمامی دستگاه‌های تحت نظارت دفتر مقام معظم رهبری که در قانون ذکر شده است شامل این سامانه ‌می‌شوند.
البته وزارت اطلاعات، نیرو‌های مسلح و سازمان انرژی اتمی استثنا هستند.
به جز دستگاه‌های ذکر شده هر‌نهاد و دستگاهی که در کشور فعالیت می‌کند مشمول ماده ۲۹ قرار دارد.
انصاری تصریح کرد: ما در سازمان اداری و‌استخدامی‌ کشور با دستگاه‌هایی ارتباط داریم که تحت پوشش قانون مدیریت خدمات کشوری یا قوانینی هستند که منشا اثر آن‌ها مجلس شورای اسلامی و دولت است.
در این میان دستگاه‌هایی هستند که مقررات پرداخت آنها در مجلس و دولت به تصویب نرسیده است.
باید می‌توانستیم سامانه‌ای طراحی کنیم که بتوان اطلاعات مربوط به این‌دستگاه‌ها را وارد کرد.
وی با اشاره به اقدامات دیوان محاسبات کشور در همین زمینه گفت: دیوان‌محاسبات کشور‌ یک دستگاه نظارتی است که فقط به سازمان و‌ دستگاه‌هایی نظارت می‌کند که بودجه آن‌ها از طریق بودجه عمومی تامین می‌شود.
اما در ماده ۲۹ برای اولین بار است که تمامی دستگاه‌ها با حوزه مسئولیت‌های مشخص خود تجمیع شدند.
انصاری در خصوص چگونگی شکل‌گیری این سامانه اظهار کرد: سال گذشته طراحی سامانه حقوق و مزایا در دستور کار قرار گرفت و در اسفند ماه به لحاظ فنی طراحی شد و‌ در اردیبهشت ماه سال گذشته هم دستورالعمل استقرار این سامانه را در تمامی دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کردیم.
وی با اشاره به اینکه بر اساس این دستورالعمل کلیه دستگاه‌ها مکلف بودند افرادی را به عنوان کاربران سامانه معرفی کنند، خاطر نشان کرد: ما جلسات توجیهی زیادی را برای کاربران تشکیل‌دادیم که در آن گذرواژه‌ها در اختیار این افراد قرار‌می گرفت تا بتوانند سامانه را در دستگاه‌های اجرایی خود قرار دهند و اطلاعات مربوط به پرداخت‌ها را هم وارد کنند.
انصاری با اشاره به اینکه پرداخت حقوق در کشور ما در نقاط مختلف انجام می‌شود، بیان کرد: هنوز در برخی از دستگاه‌های اجرایی که نقطه پرداخت تلقی می‌شوند کاربران علی رغم اینکه آموزش دیدند با ابهاماتی در بارگذاری اطلاعات مواجه هستند.
معاون رئیس جمهور افزود: تقاضایی که ما مطرح کردیم این بود که دسترسی به اطلاعات حقوق و مزایای مدیران هم در سامانه ایجاد شود، دستگاه‌های مشمول طبق قانون مکلف هستند حقوق فوق العاده مستمری، غیر مستمری و تمامی دریافتی‌ها را منحصرا در فیش حقوقی منعکس و بعد حقوق پرداخت کنند.
انصاری با تاکید بر اینکه پرداخت مشروط به منعکس کردن اطلاعات پرداختی‌ها در سامانه حقوق و مزایا است، گفت: اگر می‌خواستیم این طرح به طور سراسری و همزمان اجرا شود نباید چند ماهی حقوق می‌دادیم اما در مهرماه بخشنامه‌ای صادر کردیم که هر دستگاه ‌ای که این سامانه را ایجادکرده است، گزارش دهد تا دولت اعلام کند از چه زمانی دسترسی به این سامانه برای مردم باز می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه اطلاعات قوه مجریه در این سامانه ثبت شده است، عنوان کرد: ما بر اساس گزارشی که به دولت ارائه کردیم بیشترین اطلاعات ثبت شده در سامانه مربوط به قوه مجریه است و دستگاه‌های خارج از دولت علی‌رغم اینکه در قانون تصریح شده خیلی همراهی نکردند؛ به ویژه دستگاه‌هایی که مدعی شفافیت هستند.
انصاری اضافه کرد: اکنون بسیاری از دستگاه‌های نظارتی اطلاعات خود را ثبت نکردند و مدعی هستند باید مقامات آن‌ها دستور دهند.
در حال تکمیل ....