خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

روزانه ۳۵۵ هزار قطعه مرغ در مازندران تولید می شود

مهر | استان‌ها | دوشنبه، 24 دی 1397 - 13:17
ساری - معاون استاندار مازندران گفت: روزانه ۳۵۵ هزار قطعه مرغ زنده در استان تولید و ۵۰۰ تن در استان مصرف می شود.
توسعه،اقتصادي،تصويب،كشور،مازندران،صنعت،طيور،استان

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن خیریانپور تصریح کرد: با ابلاغ راهبرد تدبیر اقتصادی توسط استاندار تلاش داریم برای محصولات مهم و استراتژیک استان سند و نقشه راه صنعت طیور را تهیه کنیم از اینرو نقشه راه صنعت طیور استان مدوّن و در شورای برنامه ریزی و توسعه استان به تصویب رسانده شود که این سند توسط جهاد کشاورزی با همکاری تشکلهای مرتبط با صنعت طیور تهیه و امروز در کارگروه اقتصادی تصویب تا جهت تصویب نهایی به شورای برنامه ریزی و توسعه استان ارسال شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران گفت: مازندران با قدمت ۶۰ ساله به عنوان قطب صنعت طیور کشور محسوب می شود و حدود ۳۰ درصد تولید جوجه یک روزه و ۱۱ درصد گوشت مرغ مورد نیاز کشور و با وجود مرکز پشتیبانی لاین بابل کنار، مازندران تنها استانی است که زنجیره کامل طیور را در کشور دارا است.
وی افزود: در حال حاضر ماهانه به طور عملی حدود ۱۱ میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداریهای گوشتی استان انجام و روزانه ۳۵۵ هزار قطعه مرغ زنده در مازندران تولید که از این میزان حدود ۵۰۰ تن در کشتارگاههای طیور استان کشتار و مابقی بصورت زنده به خارج از استان به خصوص تهران ارسال می شود.
خیریانپور افزود: طبق آمارهای موجود میزان سرمایه گذاری ، اشتغال و تولیدات صنعت طیور استان بالغ بر ۳۵ هزار میلیارد ریال و اشتغال حدود ۲۳ هزار نفر را به خود اختصاص داده و مقام اول را در بین ۳۱ استان کشور دارا است.