روند رو به رشد صنعت نساجی کشور/ ضرورت برندسازی مناسب در حوزه پوشاک
رحمانی با اشاره به رشد صنعت نساجی کشور گفت: برندسازی مناسب در حوزه پوشاک از اهمیت بالایی برخوردار است.

وزیر صمت:
به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا رحمانی وزیر صمت در نشست مشترکی که با فعالان حوزه نساجی برگزار شد، با تاکید بر اهمیت توجه به نظر تمام افراد ذی نفع، اظهار کرد: هر مشکلی که برای تولید کنندگان در وزارت صمت وجود دارد باید به سرعت برطرف شود؛ موارد خارج از این وزارتخانه، از جمله اخذ تسهیلات، مشکلات بیمه و مواردی از این قبیل هم باید مورد توجه و پیگیری قرار بگیرد.
او وزارت صمت را وکیل مدافع تولید کنندگان دانست و گفت: مشکلاتی مثل مالیات تولیدکنندگان از طرف وزارت صمت پیگیری میشود و ما در حد توانمان برای رفع این موانع تلاش میکنیم.
رحمانی درباره رفع حلقههای مفقوده تولید تصریح کرد: اظهارات تولید کنندگان درباره این موضوع کمی متفاوت است؛ نیاز به جمع آوری اطلاعات مناسب و متوازن سازی آن وجود دارد تا از بروز تخلفات و مشکلات تا حد امکان پیشگیری شود.
توان و پتانسیل موجود در بخش خصوصی را نباید دست کم گرفت؛ بدون شک طرحهای سودده جایگاه مناسبی برای فعالان اقتصادی داشته و در سایر بخشها که سود کمتری وجود دارد، دولت وظیفه گردن گرفتن تولید را دارد.
وزیر صمت با تاکید بر اهمیت برندسازی مناسب در صنعت پوشاک گفت: اغلب برندسازیهای ما به محصولات مردانه اختصاص پیدا کرده است؛ خانمهای بسیاری از شرایط لباسهای موجود در بازار گله داشتند.
او با اشاره به کاهش میزان قاچاق گفت: قاچاق پذیری در اقلامی مثل پوشاک بسیار بیشتر از سایر اقلام است؛ مشکل ما آمار روی کاغذ نیست.
برای استانهای مرز نشین واردات قطعات یدکی و مواد اولیه بلا مانع است و این نشان از حمایت دولت از نیازمندان به این شغل دارد.
واردات رسمی ما به میزان ۳۱ درصد کاهش پیدا کرده است.
بیشتر بخوانید: افزایش واردات چمدانی نخ!
/ سالیانه ۴۰۰ هزار تن نخ در کشور تولید می شود
رحمانی صنعت پوشاک را رو به رشد دانست و گفت: سال گذشته شاهد اقدامات ارزشمند این کمیته بودیم و اکنون نگرانی ما نسبت به بازار پوشاک برای شب عید بسیار کاهش پیدا کرده است؛ واحدهای تولیدی با تمام توان در حال فعالیت هستند و این مایه افتخار ماست.
انتهای پیام/